Desconec si finalment CaixaBank i Bankia s'acabaran fusionant malgrat els desmentiments oficials de Rato i companyia, però l'actuació de la Caixa en tant que primera entitat financera amb seu a Catalunya és més pròpia d'un poder fàctic garant de l'ordre espanyol que no pas d'una institució benefactora de caràcter social.
El cap de setmana passat vaig ser a Euskal Herria, xerrant amb els amics que m'acollien a sa casa mentre esmorzàvem van fer-me notar que gairebè tots els aliments eren de producció autòctona.
Joves per la Independència es l'organització juvenil de Solidaritat Catalana per la Independència i avui ha fet una primera activitat pública al Camp de Tarragona consistent en una calçotada a Constantí amb un centenar llarg d'assistents.
Si d'alguna cosa ha servit (des del punt de vista nacional català) el trenta-vuitè congrés del PSOE és per confirmar definitivament la involució del PSC (ja evident amb l'elecció de Pere Navarro com a primer secretari) vers la reducció a una federació regional més del PSOE.
jrenyer |
ERC |
divendres, 3 de febrer de 2012 | 23:32h
Abans d'ahir, dimecres dia 1, Josep Andreu va ser escollit nou president de la federació regional del Camp de Tarragona d'Esquerra per només dos vots de diferència per davant del candidat promogut pel clan de l'avellana.
El ministre Cañete ja ha anunciat que el govern espanyol tornarà a plantejar un nou Plan Hidrológico Nacional sense especificar, de moment, si inclourà el transvasament de l'Ebre.
Dissabte passat es va trencar l'acord de govern entre Alternativa Altafulla i Solidaritat Catalana per la Independència a l'Ajuntament d'Altafulla en contravenir l'alcalde i el seu grup un dels punts pactats, la preeminència de la senyera.
Aquest cap de setmana hi ha hagut l'Assemblea Nacional del Bloque Nacionalista Galego, la principal formació política galleguista, que s'ha tancat amb una greu fractura interna de caràcter ideològic i estratègic entre el sector majoritari afí a l'Union do Povo Galego i els corrents crítics que atribueixen el declivi electoral al sectarisme i el dogmatisme d'arrel tardo-comunista imposat per l'UPG.
jrenyer |
Amb ... |
dissabte, 28 de gener de 2012 | 23:43h
Avui Hèctor fa trenta-nou anys, encara jove està entrant en l'etapa de maduresa com a poeta, assagista, novel·lista i jurista, a més de ser un dels referents polítics de l'independentisme català contemporani.
La sobtada interrupció dels vols de Spanair anunciada avui per la companyia d'aviació catalana pot ser el preludi de la seva fallida. Atès que la participació de la Generalitat en aquesta aventura empresarial ha estat fins ara essencial les conseqüències polítiques poden ser de també de gran transcendència.
El vint-i-set de gener del 2005 vaig publicar l'article que dóna títol a aqueix apunt al setmanari Actual, ja desaparegut. A més de referències a l'entrada de l'exèrcit nacional espanyol a Barcelona i la mort del patriota Martí Marcó, el gruix de l'escrit era una reflexió sobre la filtració al diari ABC del 26 de gener del 2004 de la reunió -dita "de Perpinyà"- entre ETA i ERC.
El "Manifiesto de los 2300" contra la suposada discriminació lingüística del castellà a Catalunya va ésser signat el 25 de gener del 1981, tot i que no fou fins al 12 de març que el va publicar el períodic madrileny Diario 16. Fou un text farcit d'impostures i prejudicis ideològics per mantenir el supremacisme espanyol en uns moments que tot just començava la normalització del català a l'escola i a la vida social.