Diumenge 13 de maig, el grup de 25 persones que participa al curs de plantes medicinals i remeis casolans, organitzat per la revista LaRella, va arribar a l’equador amb una sortida pels voltants de Prats de Lluçanès dirigida i comentada per Esteve Padullés, un dels professors del curs. Els alumnes van poder localitzar les diferents plantes i van poder viure la sorpresa de descobrir tres tipus diferents d’orquídies al peu de Sant Sebastià. Aquest curs va començar el dia 4 de maig i durarà fins al 25, es fa al Centre de Cultura de Prats de Lluçanès i és el primer d'una proposta que ha engegat l'entitat per cobrir aspectes formatius diversos i complementaris amb altres iniciatives que es fan a la comarca. Properament es preveu d'iniciar altres cursos relacionats amb fotografia, conserves, economia i crisi i, possiblement es repetirà aquest primer donada la demanda que hi ha hagut, fet que ha deixat un bon nombre de persones interessades fora. Els cursos podrien fer-se a altres pobles de la comarca.
Per als qui teniu enquadernada la revista comarcal LaRella, ja podeu disposar del volum XII, corresponent a l'any 2011. El primer volum de LaRella amb la maquetació actual. El preu del volum és de 28 euros, però si ens porteu les revistes corresponents a aquest any, de la 270 a la 293, o la majoria!, us el podeu endur per 25 euros.
El diumenge passat, dia 5 de febrer, en el marc de la celebració de la festa de la Candelera, a Perafita, LaRella va fer una promoció especial del llibre "En vida vostra!", oferint-lo, a canvi de la butlleta publicada a la portada de la revista, a un preu de 5€, que representa un estalvi de 15€ sobre el preu de venda habitual. La bona acollida de la promoció ens porta a agrair, un cop més, la fidelitat de la gent del Lluçanès cap a LaRella.
LaRella us ofereix la possibilitat d’adquirir, a un preu únic, l’extraordinari llibre d’entrevistes -238!- de veïnes i veïns del Lluçanès, En vida vostra!, que la revista va editar per Sant Jordi del 2010. Actualment, el llibre es pot trobar a algunes llibreries i al local de LaRella i es ven al preu de 20 euros. Excepcionalment, i només per un dia, durant la celebració de la festa de la Candelera a Perafita, el proper 5 de febrer, el podreu adquirir, portant a la parada de LaRella la butlleta que hi ha a la portada d’aquest número de LaRella, o un exemplar de la revista, la 295, per l’excepcional preu de 5 euros. En vida vostra! és una passejada per les opinions, experiències, idees i vivències de més de 200 lluçanesos i lluçaneses, una mostra intensa de la història del Lluçanès escrita durant 10 anys a les pàgines de la revista LaRella. Ara us oferim la millor opció per tenir-lo.
En plena segona volta del Trofeu LaRella, l'equip del Grau encapçala, amb tres punts de diferència sobre el segon classificat, el Pradenc, la cinquena edició del Trofeu LaRella. Enguany, el fet que els cinc equips del Lluçanès juguin en la mateixa categoria ha permès recuperar la iniciativa, sobre la qual ja estem pensant altres possibles formats i propostes. De moment, igual com passa a la classificació del grup 4 de la Quarta Catalana de futbol, Sant Bartomeu, Pradenc i Sant Feliu van en les posicions capdavanteres, mentre que Olost i sant Boi estan classificats més enrere. Per a la propera jornada, del 5 de febrer, un nou derbi centrarà l'atenció, el que jugaran Sant Feliu i Sant Boi.
LaRella organitza la primera edició, al Lluçanès, de la Festa Estellés, una proposta de commemoració del naixement (4 de setembre) del gran poeta nacional, Vicent Andrés Estellés. L'acte, encara per concretar alguns detalls, se celebrarà el dia 2 d'octubre, al Casino d'Alpens, i tindrà com a aspecte central en la lectura de poemes d'Estellés. Estellés va néixer a Burjassot (l'Horta) i la seva obra representa, a banda de la qualitat intrínseca dels seus textos, una de les aportacions més importants a la literatura catalana. La Festa Estellés és una iniciativa descentralitzada que se celebra a diferents indrets dels Països Catalans, amb lectura de poemes, sopars, concerts, etcètera.
Des de LaRella sempre hem tingut clar que el paper és el suport bàsic a la comarca, però que calia anar eixamplant horitzons a través de la xarxa. El pas més important va ser atrevir-nos a muntar Vilaweb Lluçanès, una aventura que encara està a les beceroles i que anem fent créixer dia a dia -com indiquen els nivells d'audiència que, dins de la modèstia, van fent-se més grans cada setmana. Després va venir aquest blog, on anem parlant de LaRella i la seva vida quotidiana. Una mica més tard, l'Isuu, el programa que ens permet fer-nos del tot visibles arreu. I ara, el Facebook i el Twitter. Aquesta darrera eina ens servirà per anar enviant arreu l'actualitat de la comarca de forma immediata. I anirem treballant per seguir posant a l'abast de tothom l'aportació informativa que anem desenvolupant al Lluçanès.
la rella impulsa una campanya per oferir, com el millor regal per a aquestes festes, el llibre "En vida vostra!", que recull més de 200 entrevistes publicades a la revista en aquests 10 anys. Si encara no el teniu, si heu de fer algun regal aquest Nadal, o Cap d'any o Reis, regaleu un llibre on podreu seguir la realitat de la comarca a través de la seva gent. I a un preu immillorable: 20 euros per a tothom i 18 per als entrevistats.
En vida vostra!, el regal d'aquest Nadal al Lluçanès!
Com ja vam fer amb la Comissió de Festes de Prats de Lluçanès, aquest cop hem arribat a un acord amb la Comissió de Festes de la Torre d'Oristà, i la rella ha editat el cartell i el programa de festes. És un primer pas que ens agradaria d'aprofundir i anar teixint un més gran lligam amb les entitats que fan possible l'activitat festiva, esportiva i social del Lluçanès.
En aquest any d'aniversari, la rella serà present a la Fira de Sant Jaume-Fira del Comerç de Prats de Lluçanès, aquest diumenge, amb una parada on podreu trobar el llibre "En vida vostra!", que recull les 231 entrevistes publicades a la revista en els seus primers 10 anys de vida. Un document únic sobre la vida, el pensament i la història de la nostra gent i la nostra comarca.