Correu Blocs | VilaWeb.cat
Europa
sgordillo | Europa | dissabte, 24 d'octubre de 2009 | 17:08h
Youtube ens permet veure com s'expressen els nostres eurodiputats en les sessions del Parlament Europeu. Aquests són alguns dels vídeos que hi he trobat. N'hi ha d'aquesta legislatura (Junqueras i Tremosa) i de l'anterior (Romeva i Badia). No n'he trobat, però, cap de Romeva i Badia que sigui en altra llengua que l'espanyola. Però no dubto que s'expressin en altres llengües.







sgordillo | Europa | dimarts, 20 d'octubre de 2009 | 23:20h
sgordillo | Europa | diumenge, 18 d'octubre de 2009 | 20:28h
Estocolm

Rickard Falkvinge [wiki] és el líder del Partit Pirata de Suècia [wiki], amb representació al Parlament Europeu des de les últimes eleccions. Falkvinge [bloc] és un liberal que ha trencat esquemes en l'escena política sueca, ja que prescindeix de l'eix esquerra-dreta i fa com els verds en els seus inicis: situa el seu programa com a monotemàtic i prescindeix de la resta d'arguments polítics. Per al Partit Pirata, que s'ha agrupat amb Els Verds a Estrasburg, els únics objectius se situen en l'àmbit de les llibertats civils i la reforma de les lleis de drets d'autor i patents. Un grup de periodistes catalans vam dinar amb Falkvinge en el viatge de principis de mes a Estocolm [àlbum al Flickr]. El seu discurs és realment impressionant. El Partit Pirata va aconseguir captivar la majoria de joves suecs que votaven per primer cop, i va aconseguir representació a l'eurocambra amb una campanya modesta (50.000 euros de pressupost), allunyada dels mitjans de comunicació tradicionals i molt basada en blocs i Internet.

Dret a la vida privada, garanties que els estats i les grans companyies no controlen els moviments dels ciutadans, governs més transparents i acabar amb els abusos de la propietat intel·lectual i els drets d'autor. Aquest seria part de l'argumentari pirata a Suècia, un projecte fundat el 2001 i en clara expansió per altres països. El moviment pirata busca paral·lelismes amb els verds de fa unes dècades i confia que amb els anys les seves propostes formaran part de la transversalitat política, de la mateixa manera que l'ecologisme s'ha instal·lat en els programes de molts partits.

Estocolm

Estocolm
sgordillo | Europa | diumenge, 18 d'octubre de 2009 | 18:40h
Diaris a Estocolm

Diaris a Estocolm

Diaris a Estocolm

Fa uns dies, a Estocolm. La premsa també és paisatge. Paisatge urbà.
sgordillo | Europa | diumenge, 11 d'octubre de 2009 | 00:48h
Incident a l'aeroport del Prat, a la terminal nova. Després de passar pels aeroports d'Estocolm i de Viena, l'aterratge a Catalunya esdevé accidentat per un mal entès sentit de l'autoritat i per unes normes arbitràries sobre la seguretat. Ho ha deixat molt ben escrit al seu bloc la periodista Carme Colomina a l'apunt Abús d'autoritat. L'incident de dimecres és una metàfora del viatge. Un gran aeroport, sí. Però la gestió i les persones hi fan molt. El pitjor de tot és la sensació d'impotència, el convenciment que si el vigilant (privat) o el guàrdia civil (inexpert) topen amb un altre viatger, l'abús d'autoritat encara hauria estat major. Afortunadament, hi ha testimonis. I prou respectables tots ells. Tres quarts d'hora perduts. Un mal tràngol. Tot plegat, per dues fotos intrascendents en un lloc que no exhibia cap cartell indicant la suposada prohibició de prendre-hi imatges. Tot plegat perquè hi ha determinats vigilants i agents que no entenen que l'autoritat es guanya, i que només cal imposar-la quan les circumstàncies ho demanen. Que cobren per estar al servei del ciutadà. No per atropellar-lo. 
sgordillo | Europa | dissabte, 10 d'octubre de 2009 | 10:51h
Estocol

Cecilia Malmström, ministra sueca d'Afers Europeus.


Estocolm

Andreas Carlgren, ministre suec de Medi Ambient.

Estocolm

Pierre Schellekens, director de representació de la Comissió Europea a Suècia.

Estocolm

Ibrahim Baylan, secretari del Partit Socialdemòcrata suec.

Estocolm

Ulla Hamilton, regidora de medi ambient de l'Ajuntament d'Estocolm.

Estocolm

Annika Lundius, vicepresidenta d'una de les patronals de Suècia.


Estocolm

Rickard Falkwinge, líder del Partit Pirata de Suècia.
sgordillo | Europa | divendres, 9 d'octubre de 2009 | 19:29h
sgordillo | Europa | dijous, 17 de setembre de 2009 | 00:27h
Un desmarcament. No ha estat a Madrid, sinó a Estrasburg. El PSC ha votat diferent que el PSOE en la reelecció de Barroso com a president de la Comissió Europea. Només els socialistes espanyols i portuguesos han donat suport al candidat conservador a la reelecció. En aquest cas, quan diem espanyols volem dir espanyols, perquè els socialistes catalans s'han abstingut. Els eurodiputats catalans, actius a la xarxa en campanya electoral, no han escrit als seus blocs res sobre la important votació d'aquest dimecres. L'única excepció és la de Ramon Tremosa (CiU): Barroso amb majoria absoluta... gràcies als britànics!!
sgordillo | Europa | dilluns, 8 de juny de 2009 | 00:44h


El pitjor d'aquestes eleccions europees no ha estat la campanya, ni tan sols la lamentable participació a Catalunya (37%), sinó les interpretacions interessades que cadascú en fa des d'aquesta mateixa nit. El partit socialista europeu ha fracassat estrepitosament, i només la victòria del PSC a Catalunya trastoca l'anàlisi des d'aquí. Tot i guanyar, els socialistes catalans perden 7 punts. Aviat és dit. El partit popular europeu s'imposa clarament a l'eurocambra, i en el cas espanyol guanya les eleccions per 5 punts respecte els socialistes. El vot de la por no ha pogut frenar el càstig electoral per la crisi. Qui governa rep. Aquí, i a tot Europa. Si, a més, és un govern d'esquerra, el càstig esdevé sever.

En aquest context (crisi econòmica i erosió de les opcions de govern) s'entén l'avenç de CiU, que desplaça el PP de la segona posició al Principat i evidencia que el canvi de candidat ha estat una aposta encertada. D'on no es mou el PP, en canvi, és de la primera posició al País Valencià i a les Illes. A Catalunya, PSC. A la resta dels Països Catalans, i al conjunt de l'Estat, el PP. A la Catalunya Nord, també guanya la dreta, i és curiós que els socialistes no són segons perquè els desplacen els ecologistes i nacionalistes sense estat plegats. Finalment, Iniciativa Internacionalista, amb el suport de l'esquerra abertzale radical i de l'esquerra independentista catalana no parlamentària, es queda sense escó. Sí n'obté UPyD, que supera en vots C's a Catalunya. Moviments a les urnes unionistes.

Com que els governs llepen, es perfilen dos grans guanyadors aquesta nit. El PP de Rajoy, que treu mig milió de vots més que Zapatero i ho presenta com unes primàries de la derrota socialista a l'Estat. I a casa nostra, CiU, que puja mentre els partits del Govern baixen. CiU guanya a les demarcacions de Lleida i Girona. La demarcació de Barcelona es manté territori socialista. La de Tarragona, també. Mas diu que aquest diumenge s'han sembrat les primeres llavors pel retorn de CiU a la Generalitat, però Montilla diu que els nacionalistes han fracassat en aquest preàmbul. Ja veuen l'interès per Europa en aquestes eleccions... L'eurodiputat més (el segon) actiu Romeva continuarà. Una bona notícia. Així com l'entrada de Junqueras, amb una proposta d'oficialitat del català sota el braç. Una altra bona notícia. Juntament amb Tremosa (felicitats, Ramon!) poden fer feina pels interessos del país. Com que els governs pateixen, i sobretot els d'esquerres, tant ERC com ICV han anat a la baixa. Però les dues forces ja haurien signat aquest resultat (repetir escó) abans de començar la campanya. Una campanya rara, rara, rara...
sgordillo | Europa | diumenge, 7 de juny de 2009 | 01:11h
Arribo a casa i trobo un moment per escriure quatre ratlles després d'una estranya jornada de reflexió. A diferència d'altres jornades de reflexió, en què la gent normalment debat sobre l'opció del seu vot, aquest dissabte el tema era si calia votar o no. L'abstenció, com diria aquell, se li suposa. I com que l'excepció aquest 7-J serà el vot (si fa bon temps serà un escàndol, però mentre escric això amenaça una tempesta elèctrica d'aquelles típiques d'estiu), la candidatura triada esdevé un debat secundari, insubstancial. Aquest diumenge hi haurà uns que es quedaran a casa o aniran a escampar la boira vés a saber on, i uns altres que faran aquell exercici estrany d'anar a votar. Una mena de ritual que va en desús i que, a més, en aquests comicis europeus, té elements de particularitat. Votes o no votes? Ningú no pregunta a qui votes. Perquè hi ha els candidats d'aquí, les llistes d'allà, les anàlisis de la campanya d'un i altre, i finalment l'embolic aquest en què ens han ficat alguns que pretenen convertir el dia d'avui en unes primàries o en mocions de censura de governs i presidents diversos. Tot plegat, massa embolicat.

Però el motiu de l'apunt no era aquest, que resulta obvi i molt compartit, sinó la voluntat de fer una petita reflexió, perquè aquí les reflexions ja són petites i para de comptar. La qüestió és que això dels blocs electorals (amb la tabarra dels periodistes dels mitjans públics a cada informatiu) no té cap sentit i cal abolir-ho d'una punyetera vegada. És una anomalia en el context europeu, un reducte de la transició, com tants d'altres, per altra part. Però la segona aportació que volia fer, pobre de mi, és que aquest dissabte he flipat força cada cop que refrescava el Facebook o el Twitter des del telèfon (o terminal mòbil, com vulgueu), perquè tots els polítics i militants que hi deien alguna cosa ho feien per vulnerar impunement això que sempre s'havia considerat l'infranquejable territori de la jornada de reflexió. Amb la web 2.0, les eines participatives i tota la pesca, ens hem carregat la jornada de reflexió, que era com un territori temporal de respecte, de no intromissió. Això se n'ha anat en orris, i aquest dissabte prou bé que ho he pogut comprovar.

En l'era digital, amb Internet que va com una moto i tot Déu que hi diu la seva, les lleis electorals espanyoles esdevenen anacròniques de totes totes. No tenen cap sentit, i més val que ens hi acostumem a que els polítics, militants i simpatitzants ens emprenyin fins mig segon abans d'emetre el nostre vot. Ho fan cada cop que refresco les xarxes socials a les quals hi sóc, ja sigui des del mòbil o l'ordinador. Els únics que mantenen, i amb prou feines, aquest respecte per la "reflexió" són els mitjans tradicionals de ràdio i televisió. Amb Internet, les lleis electorals que acumulen teranyines i emeten pudor de naftalina i la vella manera de fer campanya (que no bella amb be alta) han quedat caducades.
sgordillo | Europa | divendres, 5 de juny de 2009 | 17:12h


Agència Catalana de Notícies (ACN): "Per Maria Badia ser la candidata del PSC a les eleccions europees i substituir Raimon Obiols ha estat un repte. Assumir més responsabilitat i ser la cara que representa la candidatura dels socialistes és per a ella 'emocionant i apassionant'. Uns reptes que assumeix amb la tranquil·litat que ha demostrat al llarg d'aquesta campanya electoral. Badia no és una candidata típica de 'pimpampum' polític ni amb gran nervi. És assossegada i li agrada explicar les benaurances de l'esquerra i del progressisme. La seva passió per la cultura, l'òpera italiana i la música clàssica són un símptoma d'aquesta tranquil·litat que ha demostrat en aquestes dues setmanes."
sgordillo | Europa | divendres, 5 de juny de 2009 | 13:53h


Agència Catalana de Notícies (ACN): "La Unió Europea colla les aerolínies de baix cost i prohibeix prometre bitllets a un euro i després cobrar-ne molts més per suplements de carburant, equipatge, assegurança de viatge o taxes aeroportuàries. S'exigirà que un viatger, a simple vista, pugui saber quan li costarà el bitllet que vol comprar. A banda, i per defensar també els drets del passatgers, Brussel•les ha obligat a publicar la llista d'objectes i productes prohibits dins dels avions i acabar així amb els abusos que patien a vegades, els usuaris quan havien d'agafar un avió."
sgordillo | Europa | dijous, 4 de juny de 2009 | 18:48h


Agència Catalana de Notícies (ACN): "Els eurodiputats francesos es quadren davant d'Alejo Vidal-Quadras si se'l creuen en un passadís de l'Eurocambra o se'l troben a la cafeteria. Però no perquè el candidat català del PP a les europees sigui el seu vicepresident primer, ni perquè els impressioni veure de prop el clatell en què el PSC centra la seva campanya, sinó perquè des de l'abril del 2008 és oficial de la Legió d'Honor francesa. A Estrasburg, el físic nuclear atòmic del PP té fama de bon mediador i als eurodiputats que l'anomenen 'el conciliador' els adverteix que a Catalunya més aviat se'l coneix com 'el confrontador' i que no només no se li quadra ningú sinó que és l'objectiu de tots els atacs."
sgordillo | Europa | dijous, 4 de juny de 2009 | 14:15h


Agència Catalana de Notícies (ACN): "La guerra pel català a Europa no s'hauria de combatre a Brussel·les sinó a Madrid. L'oficialitat de la llengua catalana a la UE no depèn ni de l'Eurocambra ni de l'eurodiputat del PP Alejo Vidal-Quadras, l'ase dels cops d'aquesta campanya electoral, atacat per la resta de candidats i que, fins i tot, protagonitza els cartells electorals del PSC. És, precisament, el govern espanyol qui ha d'aprovar la reforma del règim lingüístic per afegir el català a les 23 llengües oficials. El secretari de Política Lingüística de la Generalitat, Bernat Joan, tem que un país 'històricament europeista' com Catalunya entri 'en una fase d'euroescepticisme i distanciament'."
sgordillo | Europa | dijous, 4 de juny de 2009 | 02:44h


Agència Catalana de Notícies (ACN): "Un dels àmbits on més clara es deixa veure la influència de la Unió Europea en la vida dels ciutadans dels 27 estats membres és l'economia, ja que la majoria de les polítiques en què l'organització té alguna cosa a veure pertanyen a aquest sector. En aquesta legislatura del Parlament Europeu, regular el cost de les trucades en itinerància, conegut com a 'roaming', s'ha convertit en una prioritat. Segons declaracions de Martin Seylmar, portaveu de la comissària europea de Telecomunicacions, 'semblava que en el mercat hi havia un cartel funcionant' que carregava als consumidors amb preus més alts en les trucades de mòbil només pel fet de canviar de país."
sgordillo | Europa | dimecres, 3 de juny de 2009 | 19:42h


Agència Catalana de Notícies (ACN): "El candidat de CiU a les eleccions europees, Ramon Tremosa, ha decidit canviar les aules per l'eurocambra. El secretari general de CDC, Artur Mas, va trobar en Tremosa el perfil d'economista que buscava per encapçalar la llista a les eleccions europees en un context de crisi econòmica. Però també va trobar algú amb qui fer visible el seu projecte de Casa Gran del Catalanisme. De perfil sobiranista, Tremosa és independent, tot i que va militar durant 17 anys a Convergència Democràtica de Catalunya (CDC). Ara es presenta a Europa i no s'ha cansat d'advertir que un dels seus 'cavalls de batalla' serà aconseguir que el corredor del Mediterrani sigui prioritari."
sgordillo | Europa | dimarts, 2 de juny de 2009 | 17:51h


Agència Catalana de Notícies (ACN): "El cap de llista de la coalició Europa dels Pobles-Verds a les eleccions europees, Oriol Junqueras [web], afronta aquest 7-J el seu primer gran repte polític. Junqueras és el candidat d'ERC, però mai ha perdut la seva condició d'independent, tot i que des del 2005 és regidor de Sant Vicenç dels Horts, municipi on resideix, on s'ha presentat a la llista del partit republicà. Junqueras, però, és conegut pel gran públic per la seva faceta d'historiador. A més de ser professor d'universitat, ha participat en nombrosos mitjans de comunicació i és autor de nombrosos llibres. Junqueras té una llarga trajectòria independentista i, entre altres, és promotor de la plataforma Sobirania i Progrés."
sgordillo | Europa | dimarts, 2 de juny de 2009 | 12:48h


Agència Catalana de Notícies (ACN): "El canal Segarra-Garrigues és l'obra d'irrigació més important que s'està portant a terme a Catalunya des de la construcció del Canal d'Urgell, que es va inaugurar el 26 de maig de l'any 1862. El president de la comunitat de regants del canal, Josep París, afirma es podria tipificar com el darrer canal d'aquestes característiques que es construeix a Europa. Les finques situades a l'inici i la cua del canal ja ho tenen tot a punt per començar a regar i només s'està a l'espera que les autoritats del país posin data a l'acte d'obertura de comportes. Mentrestant, la comunitat de regants, fa tots els possibles per intentar evitar l'ampliació del 'malson' de les Zones d'Especial Protecció de les Aus (ZEPA)."
sgordillo | Europa | dilluns, 1 de juny de 2009 | 17:58h


Agència Catalana de Notícies (ACN): "Ningú no l'ha pogut veure mai en acció a l'Eurocambra, però Raül Romeva [web i bloc] arrasa ballant la lambada. L'eurodiputat més actiu de l'estat espanyol, i el segon dels 920 que han trepitjat Estrasburg aquesta legislatura, era professor d'aquest sensual ball brasiler que triomfava a finals dels vuitanta. Però ara que està casat i té dos fills, una nena de tres anys i un nen de deu mesos, practica més el submarinisme, una afició pel mar que ha aconseguit dur fins al Parlament Europeu, combatent la pesca il·legal. Les marques de pintallavis que, en broma o no, han aparegut al pòster amb la seva foto que té davant del despatx certifiquen que se'l considera un dels eurodiputats més atractius."
sgordillo | Europa | dilluns, 1 de juny de 2009 | 17:21h


Agència Catalana de Notícies (ACN): "La Central Integral de Mercaderies (CIM) la Selva, situada a tocar de l'aeroport Girona-Costa Brava, ja té ocupat al 100% tot l'espai logístic i funciona a ple rendiment. En total, a la zona s'hi han instal·lat quinze empreses de transport, paqueteria, distribució i emmagatzematge. Per al desenvolupament de la CIM, la Generalitat ha invertit 25,8 milions d'euros (MEUR), dels quals 4,4 han vingut de fons europeus. El secretari per a la Mobilitat del PTOP, Manel Nadal, indica que la zona guanyarà valor amb el futur parc aeroportuari, on hi haurà un hotel i oficines. A més, la Generalitat ja ha adquirit 200 hectàrees entre la CIM i Fornells de la Selva (Gironès) perquè s'hi instal·lin més empreses."



pagina nova d'en Saül Gordillo








Vols rebre els apunts del bloc? Introdueix el teu correu:

Lliurat per FeedBurner






www.flickr.com
Saül fotos Más fotos de Saül

Ver el perfil de Saül Gordillo en LinkedIn

Accés de l'autor

Nom d'usuari
Clau
Recorda'm

Categories

Visites al bloc

Visites a la portada
  • Avui: 369 visites
  • Aquesta setmana: 2227 visites
  • Aquest mes: 3970 visites
  • Des de l'inici: 1212323 visites
Visites a les entrades
  • Avui: 1765 visites
  • Aquesta setmana: 10844 visites
  • Aquest mes: 18058 visites
  • Des de l'inici: 1706676 visites