El proper dissabte 11 de febrer, la Taverna Despertaferro! cel·lebrarà el seu primer aniversari, desprès d'obrir el cinc de febrer de l'any passat. Els actes previstos per a la jornada són un vermut musical amb els nostres amics de Canya d'Or, que amenitzaran l'hora del vermut (12 migdia) i les olives amb la seva música tradicional.
Tot seguit farem un dinar popular a la Taverna o a la nova sala d'actes, depenent de l'afluència. I en acabat del dinar, jocs i cafè a la Taverna, que allargaran la sobretaula fins ben entrada la tarda.
Ja a la nit i per als més "festivalers" el mític Dj Griffete (també conegut com Dj Olivé) ens deleitarà i segur, segur que ens farà ballar durant la festa que farem a la Taverna a partir de 2/4 de dotze de la nit.
Cantar i ballar per Carnaval Donat el bon resultat de l’any passat, un conjunt d’entitats de la ciutat torna a proposar la segona edició d’un nou acte de Carnaval: el Cantaval. Aquestes entitats són AMCA, l’Aula de Sons, el Ball de Diables de Reus, el Bou de Reus, Carrutxa, el Casal Despertaferro, Esbart Reus Dansa, Ganxets grallers del Baix Camp, Òmnium Cultural Baix Camp i Punt 6 Ràdio. Aquest Cantaval vol complementar les activitats del Carnaval reusenc amb l’única voluntat és la de reforçar el caràcter popular, desenfadat i català del Carnaval de Reus. Val a dir que el Cantaval funciona, s’organitza i en finança únicament amb els esforços de les entitats esmentades.
El col·lectiu H2O Lesbianes, Gais, Bisexuals i Transsexuals del Camp de Tarragona ha demanat la dimissió de l'arquebisbe de Tarragona, Jaume Pujol, com a president de la Conferència Episcopal Tarraconense per les seves declaracions en les quals va qualificar el dret dels homosexuals al matrimoni com un acte "inadequat" i el seu comportament com a "incorrecte".
Tot i que monsenyor Pujol ha demanat aquest dimarts "perdó", reiterant el fons del missatge, el col·lectiu considera les declaracions un "atemptat als Drets Humans" i l'acusa de causar "danys morals" a homosexuals i transsexuals, així com a les dones, per comparar el fet que aquestes no puguin oficiar missa amb què ell no pugui tenir fills.
El DIJOUS 2 DE FEBRER A 3/4 DE 9 DEL VESPRE A LA TAVERNA DESPERTAFERRO hi ha un nou sopar tertúlia organitzat per la CUP de Reus, amb la projecció del documental "La doctrina del shock", basat en el llibre que porta el mateix títol, escrit per Naomi Klein.
Per apuntar-vos, podeu enviar un correu a reus@cup.cat o trucar al 676866677.
El dia 26 de gener es commemora des de fa ja molts anys el Dia del combatent català, i des de l'Assemblea de Joves de Reus i Maulets ens conviden a tots i totes a participar en els actes que han organitzat enguany: 26 de gener,Dia del combatent català!
Passi del documental Terra Lliure: Punt Final. 20h Casal Despertaferro!
27 de gener
Festa per les que lluitaren, lluiten i lluitaran amb DJ Kuru. 23.30h Taverna Despertaferro!
Demà dimarts hi ha la darrera reunió preparatòria del Cantaval d'enguany i acabar així de tancar els detalls del programa. L'any passat va ser la primera edició i va ser tot un èxit, així que aquest 2012 ha de ser la de consolidació d'aquesta activitat de Carnaval, que com no pot ser d'altra manera, barreja gresca, cultura popular i l'esperit crític que caracteritza el Carnestoltes.
El programa d'activitats és el següent. Tot es realitza el divendres 17 de febrer:
- 17:00h, al Pub La Lira de les Peixateries Velles, sessió musical "Carnaval Català" - 19:00h, des de ls Peixateries Velles, inici de la Cercavila del Cantaval, que farà un recorregut pels carrers del centre de Reus, amenitzada amb la Banda DBlassisDominumTecum. - 21:00h, al Racó de La Palma, sopar popular - 22:00h, al Racó de La Palma, Ball de GRalles, amb Canya d'Or i Els Ganxets
Les entitats que aquest any organitzen el Cantaval són: Carrutxa, Casal Despertaferro!, El Bou de Reus, Aula de Sons, Ball de diables de Reus, Esbart Reus Dansa, Punt6 Ràdio i l'AMCA.
El proper dissabte 4 de febrer, els companys de Batabat inauguren la nova botiga del carrer de les Galanes.
Aprofitant que tornarem a ser veïns, organitzen una festa a la Taverna Despertaferro. Per una banda, a 1/4 de 9 del vespre hi haurà la presentació en acústic del nou CD de The Kluba "Amor odio y ruido", amb signatura de discos.
I a les 11 de la nit hi haurà una festa amb els DJs "Zona Zero".
El divendres 19 de gener es va dur a terme al Casal Despertaferro! de Reus una xerrada a càrrec d’un membre de Jaleo, organització juvenil independentista d’Andalusia. [http://www.jaleoandalucia.org/].
Van omplir la nova sala d’actes del Casal i van poder escoltar un repàs detallat dels orígens de la lluita independentista i de classe del poble andalús, des del seu desenvolupament històric fins a l’actualitat. Un seguit de lluites populars contra l’imperi espanyol i l’aristocràcia andalusa reprimides a sang i foc però que malgrat la repressió no han minvat i segueixen creixent arreu de la nació andalusa. Després, la temàtica va centrar-se en la formació JALEO i les seves lluites (independentisme, marxisme-leninisme i lluita contra el patriarcat – entre d’altres com l’ocupació, la defensa del territori, etc.).
Si sou dels que us agraden els gintònics, podeu apuntar-vos a aquest tast que s’organitza a la Taverna Despertaferro! amb el Jordi Millan, bàrman professional i creador del web www.gintònic.cat.
El dijous 9 de febrer a les 9 del vespre i durant més de dues hores descobrirem la història de la ginebra, tastarem 4 ginebres premium combinades amb dues tòniques premium i aprendrem a preparar gintònics. El preu per a socis: 25€. Preu normal: 30€
La segona setmana de febrer serà especial a la Taverna, ja que serà la setmana del primer aniversari de la Taverna Despertaferro!, i esperem poder-ho cel·lebrar amb totes i tots especialment el dissabte dia 11, per al que estem preparant diverses activitats durant tot el dia, i que anunciarem més endavant.
El dissabte 28 de gener, Carrutxa membre de CARAMELLA i conjuntament amb Solc i Tramús, i amb la col·laboració del casal Despertaferro, us proposem una activitat sobre cant improvisat als Països Catalans. La diada, que tindrà lloc a la Palma de Reus, proposa activitats que combinaran tallers sobre jota cantada, nyacres, garrotins i corrandes, i sessions de mostra sobre el cant l'estil valencià i la glosa mallorquina. També hi haurà un taller d'instruments per acompanyar el cant improvisat.
La cançó improvisada és una modalitat de cant desapareguda en molts llocs del nostre país, que a partir de l’impuls de persones que l’han anat recuperant, compta amb una força emergent important i que s'ha adaptat als nous contextos contemporanis.
La jornada del dia 28, que començarà a les 10 del matí i finalitzarà amb un sopar popular, anirà precedida d'actes de difusió com la presentació del primer llibre de la col·lecció de "Els llibres de la Caramella" el dijous dia 26 o una taula rodona sobre el cant improvisat en l’àmbit educatiu el divendres 27. Durant el dissabte, persones músics i estudiosos de la cançó popular com ara Artur Gaya, Carles Belda, Felip Munar, Ferriol Macip o Josemi Sánchez desenvoluparan tallers i mostres dels diferents cants. (continua)
Fa dues setmanes diversos militants del Casal i d'altres col·lectius com la CUP o Maulets van netejar i pintar la sala d'actes del Casal Despertaferro!, a fi de poder-la estrenar com vam fer el passat dilluns amb els tallers i cursos del casal. I ahir diumenge, en una segona tongada de feina, es va avançar en la decoració i mobiliari de la sala.
A l'espera del que es digui a la reunió del casal d'aquest dimecres, intentarem fer les millores que falten com l'aïllament acústic i tancaments de la sala, neteja de la terrassa del cel-obert i il·luminació de l'escala entre d'altres. (continua)
Aquest diumenge 15 de gener al Parc Sant Jordi hi haurà la quarta edició del Premi Ciutat de Reus de bitlles catalanes, integrat dins la lliga del Camp-Priorat de la Federació Catalana de Bitlles i Bowling.
Des de les 10:30 a la plaça Anton Borrell del Parc hi haurà la competeció de bitlles, així com servei de bar, bateig de bitlles i molt bon ambient. No hi falteu, és una molt bona proposta d'aprofitar el diumenge amb un bon vermut a la mà! ;-P
Aquesta setmana han començat alguns dels cursos que organitza el Casal Despertaferro!, que es desenvoluparan durant el curs 2012.
Ja han començat els cursos i tallers de Timbal, Capoeira i Teatre de moment. La resta dels que teniem previstos, es deixen per a més endavant a l'espera de tenir suficient gent interessada.
Les activitats i tallers estaven previstes cara la tardor, i no pas l'hivern, però l'acondicionament de la sala d'actes del Casal, ha comportat un gran esforç per a l'entitat i això ha fet endarrerir les coses.
Els cursos resten oberts a tothom que s'hi vulgui afegir, si bé abans s'hauria de coordinar amb els i les professors/es.
Ara farà uns 8 anys, vaig poder disfrutar d'un míting del PP a la Palma de Reus, on juntament amb d'altre companyes (alguns del Casal i Maulets), vam assistir atònits a les paraules que Carlos Iturgaiz (President del PP Basc a l'època) ens enviava, mentre una desena de mossos vestits de civil ens envoltava, naltros no érem massa més que ells. La frase "Los mismos perros con distintos collares" que aquell tarat ens escopia no podia ser més sarcàstica. (Podeu llegir la notícia dels fets a vilaweb, si bé la frase la citen erròniament)
Res ha canviat des de fa 8 anys, el PHN, les nuclears, la llengua, els calés, la ràbia i la pandareta d'una invent "cutre" i caspós del Regne de Castella que en diuen Espanya.
La frase encunyada per una altre tarat com Fernando VII, és la que millor defineix els pares, fills i ideòlegs d'aquest invent nefast per a les catalanes de Salses a Guardamar i de Fraga a Maó; Primo de Rivera, Aznar, Felipe González, Franco, Peces Barba, Suàrez, Azaña, el Compte Duc d'Olivares, Felipe V, Calvo Sotelo, Blas Piñar, el ZP, Bono, Jorge Fernández Díaz, Milans del Bosc, Juan Carlos I, i un llarguíssim etcètera que es remunta als darrers anys del primer mil·leni. Ells si que són els mateixos gossos amb collarets de colors i formes diferents, però en definitiva tots mengen i caguen igual. (continua)