Accés de l'autor

Nom d'usuari
Clau
Recorda'm

Últims 40 canvis

Arxiu

« Febrer 2010 »
dl dt dc dj dv ds dg
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
enderrock | dimarts, 9 de febrer de 2010 | 13:28h
El programa de Comunicàlia, produït pel Grup Enderrock i realitzat per Santamandra Produccions, competeix en la categoria de millor espai divulgatiu i cultural de TV local
Teleespectadors Associats de Catalunya (TAC) ha reconegut la qualitat del programa televisiu Enderrock TV amb una nominació als XV Premis Zapping. L'espai, produït pel Grup Enderrock, realitzat per Santamandra Produccions, i emès per 23 de televisions de proximitat de Catalunya, el País Valencià i les Illes Balears competeix en la categoria de millor espai de divulgació i cultural de TV local amb el programa Cult_Hunters, de Canal Català Tarragona, i TerritoripuntCAT, de TV de Sant Esteve Sesrovires.

Dirigit per Lluís Danés, Enderrock TV va estrenar-se el gener de 2009 amb l’objectiu de difondre totes les modalitats musicals (pop, rock, folk, cançó, jazz, etc.) en la nostra llengua. Amb una durada de 25 minuts, aquest magazín musical té cada setmana un grup o artista dels Països Catalans com a fil conductor. A més, inclou seccions d’actualitat musical, llistes d’èxits, novetats discogràfiques i els millors videoclips del moment.

Els Premis Zapping, a més de ser els únics guardons a la televisió que s’atorguen a Catalunya, presenten altres característiques que els fan únics. D’una banda, premien la qualitat dels programes, i no l’audiència. I d’una altra, els associats a TAC són els votants que escullen els tres finalistes en cada categoria. Després, un jurat format per professionals de reconegut prestigi decideix amb el seu vot el guanyador. Els guardonats dels XV Premis Zapping es coneixeran el proper 25 de febrer en la gala de lliurament, que se celebrarà al Palau Nacional de Montjuïc (Sala Oval).

enderrock | dimecres, 3 de febrer de 2010 | 11:48h

Enderrock reivindica l’herència de la música moderna catalana amb una llista d’èxits amb les 25 millors cançons del pop ie-ié en català dels anys 60. I també a ritme de pop, el número de febrer de la revista inclou un repàs dels cinquanta artistes imprescindibles del pop en català dels seixanta. Maria Cinta, Els 3 Tambors, Els Dracs, Els 4 Gats, Núria Feliu, Els Xerracs, Eurogrup, Francesc Heredero, Lita Torelló o Els de la Torre només són alguns dels molts artistes que protagonitzen aquest número. Tot plegat sota la batuta d’Òscar Dalmau, el Dj Phil Musical és un dels portavesu d’aquest exercici de memòria històrica: fer renèixer el pop català dels seixanta.

 

CD Pop ie-ié català

I per poder-ho comprovar amb les vostres pròpies orelles, amb el número 172 de la revista també es distribueix el disc Pop ie-ié català, un recull bàsic imprescindible per a tots els que vulguin iniciar-se en la gènesi de la música moderna. Un tast del que ben aviat es convertirà en el doble CD que editarà la discogràfica Picap. Maria Cinta, Els 3 Tambors, Els Dracs, Els Drums, Els Picapedrers o Lita Torelló són alguns dels responsables de la banda sonora d’aquest guateque.

La revista també inclou entrevistes a Angelina i els Moderns, Els Trons, Refugi i Els Folls, bandes actuals que respiren directament del so dels 60. El número es completa amb les cròniques dels concerts de Manel, Els Amics de les Arts i Cesk Freixas.


enderrock | divendres, 29 de gener de 2010 | 11:10h
Va succeir la nit de dimarts, en el marc de l'homenatge a Marc Grau a la sala Bikini de Barcelona. El concert, organitzat pels familiars i amics de Grau, va servir per reivindicar la figura d'aquest guitarrista i productor català,  mort ara fa deu anys. L'esdeveniment va reunir grups com Els Pets, Lax'n'Busto, Gerard Quintana... I també Manolo Garcia i Quimi Portet, els qui en altres temps van ser cantant i guitarrista, respectivament, d'El Último de la Fila
Marc Grau va ser guitarra d'El Último de la Fila, i el fet que Garcia i Portet coincidissin el mateix dia a la mateixa sala de concerts va despertar les esperances de més d'un fan sobre un possible retrobament puntual del grup al Bikini. Des que va produïr-se el trencament de la banda, els dos músics no han tornat a treballar junts en cap ocasió. La reunificació musical no va arribar a produir-se a l'escenari, però Quimi Portet i Manolo Garcia sí que van coincidir als camerinos de Bikini i, arran de la petició del fotògraf d'Enderrock Xavier Mercadé, van accedir a realitzar-se una fotografia junts. El grup es va separar fa dotze anys i des de llavors només han aparegut junts en dues ocasions: en l'anterior homenatge a Marc Grau –realitzat l'any de la seva mort, el 1999– i el passat dimarts. Es dona el cas que, ara fa deu anys, el fotògraf que va retratar-los va ser el mateix Xavier Mercadé.
A més a més, Mercadé també va fer que Manolo Garcia i Quimi Portet es retrobessin amb tres dels músics que van participar de la seva formació i que dimarts també eren presents al Bikini: el bateria i percussionnista Juan Carlos Garcia, el baixista Antonio Fidel i el guitarrista Pedro Javier Gonzalez.
Podeu visionar totes les fotos de l'encontre a l'endebloc de Xavier Mercadé, Rockviu.

enderrock | dimarts, 19 de gener de 2010 | 18:07h

El músic osonenc Pep Sala presenta Anatomia de la relativitat (L'Indi Music, 2009), el 21è disc d'una carrera que va començar amb Sau i que, després de la mort de Carles Sabater, ha continuat en solitari. Més àcid que mai, Sala teoritza sobre un món que veu com un circ ple de freaks i ionquis de la teleporqueria.

Premis Enderrock 2010 de la crítica
Quimi Portet ha estat considerat per la crítica musical el millor artista del 2009. Els Amics de les Arts, s'emporten el Premi Enderrock 2010 al millor disc de l'any i millor disc de cançó d'autor per Bed & Breakfast (Nòmada 57). Tot i la manca d'esperança, Mazoni ha fet el millor disc de pop-rock, Eufòria 5 - Esperança 0 (BankRobber). I finalment el valencià Pep Gimeno "Botifarra" s'emporta el reconeixement pel millor àlbum de folk, Te'n cantaré més de mil (Temps Record).

CD Terra i cultura. ll Premi Miquel Martí i Pol
El segon premi Miquel Martí i Pol, del Certamen Terra i Cultura, impulsat per Lluís Llach i el celler Vall-Llach i que reconeix la tasca feta en la musicació d'un poeta, ha estat per a Sílvia Pérez Cruz, per la seva adaptació de "Covava l'ou de la mort blanca" de Maria-Mercè Marçal. Ella és una de les protagonistes d'aquest disc, que recull una vintena dels millors poemes musicats del darrer any, a càrrec de Maria del Mar Bonet, Marina Rossell, Gerard Quintana, VerdCel, Bikimel, Abús, Xavier Baró, entre molts d'altres, a més de les adaptacions fetes pels guanyadors de la primera edició, Clara Andrés i Ismael Inarejos.

Les novetats discogràfiques d'Ix!, Sanjosex i el retorn de l'espectacle de Dagoll Dagom Nit de Sant Joan (amb música de Sisa), són alguns dels temes que completen el número de gener de la revista Enderrock.


enderrock | divendres, 15 de gener de 2010 | 12:33h
Presentació del CD-Llibre Terra i cultura. II Premi Miquel Martí i Pol, que inclou una vintena de musicacions de poetes catalans
El CD s'encarta en exclusiva aquest mes de gener amb la revista Enderrock, i al febrer es distribuirà -juntament amb el llibret- als professors dels instituts de secundària de Catalunya, les Illes Balears i el País Valencià, a més de biblioteques i llibreries.
El cantant Lluís Llach va fer ahir de mestre de cerimònies en l'acte de presentació del primer volum de la col·lecció de CD-llibres Terra i Cultura (editat per Enderrock i Cossetània), que inclouen una selecció de musicacions de poemes en català. El CD-llibre inclou una vintena d'adaptacions de poetes catalans seleccionades per a la darrera convocatòria del Premi Miquel Martí i Pol, patrocinat pel Celler Vall-Llach.
L'acte va tenir lloc a la sala Horiginal de Barcelona i va comptar amb les actuacions de Sílvia Pérez Cruz (guanyadora del II premi Miquel Martí Pol) i Clara Andrés (guanyadora del I premi Miquel Martí I Pol), a més de Joanjo Bosk, Mercè Serramalera, Andreu Rifé i Marcel Casellas. També hi van assistir VerdCel, Bikimel, Xavier Baró, Gerard Quintana, Marina Rossell, Òscar Briz i Poetristes. La sala es va omplir de gom a gom.
 Un total de 2.000 exemplars del CD-Llibre (amb biografies dels poetes i dels intèrprets), coordinat per Helena Morén i Joaquim Vilarnau, es posarà a la venda a les llibreries i s'enviarà als centres públics d'Educació Secundària, com a eina educativa i lúdica.
Amb la revista Enderrock de gener es distribueix una edició especial que inclou només el CD, amb un total de 8.000 unitats. Aquesta iniciativa té el suport de la Institució de les Lletres Catalanes i del Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya, i també se'n farà una aplicació especial per al web educatiu 'Música de Poetes'.
L'acte va ser un preàmbul a la 15a edició del Festival BarnaSants, que s'inaugurarà aquesta nit amb l'actuació de Cesk Freixas a L'Auditori de Barcelona. Molts dels artistes seleccionats al disc tocaran també en aquesta edició del Barnasants.

enderrock | dimarts, 12 de gener de 2010 | 12:39h
En el número de gener de la revista Enderrock (número 171), es fan públics els 25 millors treballs editats l’any 2009, segons la crítica. Una votació on han participat una selecció de periodistes musicals catalans per desgranar els millors discos en català de pop-rock, cançó d’autor i folk, així com el millor disc català en altres llengües.

Enguany, també s'ha volgut ressaltar el brillant moment que viu Quimi Portet, atorgant-li el guardó a Millor Artista del 2009, tant pel seu darrer àlbum com per la seva posada a escena. Un any exhuberant de qualitat i noves promeses en què l’eufòria de Mazoni (Millor Disc de Pop-Rock) s’ha contagiat d’artistes joves com Els Amics de les Arts, que a més de guanyar el premi al Millor Disc de Cançó d'Autor, s'emporten el Premi Enderrock a Millor Disc del 2009. Entre els millors, el País Valencià segueix demostrant que té artistes de primera, com Pep Gimeno 'Botifarra', autor del Millor Disc de Folk del 2009 per Te'n cantaré més de mil (Temps Record).


enderrock | divendres, 8 de gener de 2010 | 12:51h
El proper dijous 14 de gener a les 19 hores us convidem a la presentació del CD-Llibre Terra i cultura, II Premi Miquel Martí i Pol  (EDR Discos, 2009), patrocinat pel Celler Vall Llach, que tindrà lloc a la sala Horiginal de Barcelona (Ferlandina, 29. 08001 Barcelona). El premi –dotat amb 5.000 euros i una obra de l'escultor Josep Bofill– s'atorga a la millor poesia musicada en català i vol reconèixer el talent dels cantautors i músics en la seva aproximació a la poesia catalana.

L'acte estarà presentat per Lluís Llach, i comptarà amb la presència dels editors del CD-Llibre, Enderrock i Cossetània Edicions, i representants de la Institució de les Lletres Catalanes i del Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya, que han donat suport a la iniciativa, i el director del Festival Barnasants, Pere Camps.

La presentació comptarà amb les actuacions de Sílvia Pérez Cruz  (guanyadora del II Premi Miquel Martí i Pol), Clara Andrés (guanyadora del I Premi Miquel Martí i Pol), Joanjo Bosk (finalista 2a edició) i Ismael Inarejos (finalista 1a edició),  També s’hi han convidat la resta dels artistes inclosos en aquest CD-Llibre: Maria del Mar Bonet, VerdCel, Josep Tero, Bikimel, Xavier Baró, Mercè Serramalera, Gerard Quintana, Marina Rossell, Oliva Trencada, Abús, Òscar Briz, Andreu Rifé, Marcel Casellas i La Principal de la Nit So Insistent i Poetristes.

Aquí l'esdeveniment al Facebook!


enderrock | dilluns, 21 de desembre de 2009 | 19:33h
S'acaba l'any i un cop més, es torna a engegar la votació popular dels Premis Enderrock. Ja està activada la plana web perquè digueu la vostra: quins són els millors discos del 2009? Així podreu votar el millor artista o grup, el millor disc, el millor concert i la millor cançó en les categories de pop-rock, cançó d'autor i folk i noves músiques. També podreu dir la vostra sobre el grup revelació, la portada de disc, pàgina web, sala de concerts, videoclip, DVD musical, millor lletra de cançó i millor artista/grup dels PPCC en altres llengües. La crítica farà públic el seu veredicte dels Premis Enderrock 2010 en el número de gener de la revista, mentres que la decisió de la votació popular es donarà a conèixer més tard.

enderrock | dimecres, 16 de desembre de 2009 | 10:59h
Una vintena de lectors d'Enderrock i seguidors de Gerard Quintana, juntament un nombrós grup de periodistes, van poder gaudir ahir al matí matí del 'recital al terrat' que va organitzar la revista en un edifici del barri vell de Barcelona.
Quintana va sorprendre els presents amb una formació d’acompanyament de tres músics –guitarra, teclats, percussió- en un directe elèctric i ple d’energia per un dia que s’havia llevat grisós i fred, però en el que finalment va sortir el sol.
Quintana i la seva banda van actuar durant més d’una hora. La seva presència i música va despertar l’atenció dels veïns dels edificis pròxims que van seguir el recital des de les seves llars i terrats. El músic gironí va interpretar una selecció de les cançons del seu quart disc d’estudi en solitari, Deterratenterrat (Música Global, 2009).

Més imatges, a Rockviu.

enderrock | dilluns, 14 de desembre de 2009 | 16:49h
S'acosten les dates nadalenques i l'Enderrock de desembre distribueix el disc Cançons prenadal (EDR Discos, 2009).
Albert Pla, Joan Miquel Oliver, Gerard Quintana, Estopa, Quimi Portet
i Manel canten 'El Caganer', la cançó d'aquest Nadal.
Un tema inclós en el disc col·lectiu Cançons preNadal (EDR Discos, 2009), editat en exclusiva per a l'Enderrock de desembre i que inclou aquesta Cançó de Nadal de TV3 i Catalunya Ràdio.
El disc inclou una desena de nadales inèdites que interpreten alguns dels més grans cantants galàctics de l'escena musical catalana: Albert Pla, Joan Miquel Oliver, Gerard Quintana, Estopa, Quimi Portet, Josep Puntí i Manel, amb la col·laboració indispensable de la seva promotora, Judit Farrés.

Sona així...






RSS 2.0 RSS Comentaris
MÉSVilaWeb és una producció de Partal, Maresma & Associats