Dins del conjunt de l'independentisme polític es desenvolupa una campanya pròpia, paral·lela a la cursa electoral del comú de candidatures participants a les eleccions del proper diumenge 28.
Gran Albert Fibla actuant en directe amb el també badalonà Joan Aymerich al piano a Els matins de TV3. És quan es canta gairebé a pèl que s'aprecia la qualitat d'una bona veu i l'Albert la té. Us recomano que, si no heu comprat el disc, aneu a l'Spotify a sentir-lo, és realment un molt bon treball; malgrat que els cantautors no estiguin tan de moda com els redescobridors del folk català .

No et limites a contemplar
aquestes hores que ara vénen,
baixa al carrer i participa.
No podran res davant d'un poble
unit, alegre i combatiu
Vicent Andrés Estellés
Fa temps que una alenada d'aire fresc ha entrat a casa nostra. L'horitzó de la independència es dibuixa d'una manera cada cop més clara als ulls de molts ciutadans. Declarar-se independentista ha deixat de ser, fins i tot, mal vist en determinats cercles on havia predominat la lògica de la por, el pragmatisme, del peix al cove, de la tolerància mal entesa o d'un fals civisme cultural progressista que volia allunyar-se de discursos suposadament radicals.
Avui dia ser independentista ja no implica caure en la radicalitat, ni en la necessitat d'articular un discurs incendiari... La independència ja no és només una pretensió legítima sinó legitimada amb arguments transversals que s'extenen entre un gruix important de catalans. Aquesta és la nostra força, el nostre orgull. El lipdub és un exemple fantàstic, festiu, alegre, positiu, optimista, combatiu i mobilitzador... reivindicatiu però sense bronca... De la mateixa manera que s'ha produit una onada de consultes sobiranistes, per què no una onada de lipdubs per la independència? Porrera, Vic,.... Tot un poble en moviment, aquest és el camí a seguir.
Us recomano aquest vídeo editat per Esquerra Republicana de Catalunya, que forma part d’una sèrie, que il·lustra alguns canvis dels quals el partit n’ha estat protagonista i responsable en aquests 7 anys de govern. Són dues persones, o avatars, on un d’ells representa l’any 2003, i l’altra, és l’any 2010. Aquest va sobre la supressió de l'impost de successions pel 94% de casos a partir de la seva aplicació.
Esquerra havia defensat, d’una forma general i global, l’impost de successions per raons d’equitat. Sobretot perquè era un impost que tenia relació amb la capacitat de pagament i per permetre tenir un rol o factor redistributiu. Malgrat tot, l’evolució i modificacions d’aquest impost havien anat mutant una part substancial d’aquests objectius, i sobretot desvirtuant el principi d’equitat. És així com Esquerra va promoure una revisió d’aquest impost, lluny de la seva supressió però també molt pròxim a fer-lo “més just”. Entenc perfectament que una part de la nostra societat està lluny, encara, de la defensa de la fiscalitat com a binomi de tenir uns bons serveis públics i el manteniment d’un estat del benestar òptim. Per tant, sóc conscient que encara falta molta pedagogia de la contribució, via fiscalitat, per tal de ser més madurs i musculats com a societat. La pregunta és malhauradament recurrent a la nostra societat: “a qui li agrada pagar impostos?”. Per tant, aquest pedagogia contributiva, és encara més necessària en aquests moments de crisi i d’enfonsament del ingressos a les administracions. Per aquest motiu, Esquerra va proposar i liderar una reforma en profunditat de l’impost. Per exemple, fixant un mínim exempt que deixés fora els patrimonis més baixos, un factor que beneficiés sobretot als familiars directes, exhimir la transmissió per als patrimonis familiars, o inclús la modificació de l'impost sobre la renda de les persones físiques (IRPF) per evitar la doble tributació.
Bàsicament, corregir injustícies del passat i retornar aquest impost a la naturalesa pel qual havia estat estipulat i creat, fent-lo més equitatiu.

Seria d'esperar que un bloc com aquest estiguera traient fel pels queixals davant la visita del papa.
Però és que ja no tinc forces. El missatge seria el mateix que ja hem dit tantes vegades que, de repetir-lo, no sé si fins i tot perd consistència.
Que se li rendisca pleitesia a una persona a qui se li hauria de prohibir l'entrada al país és una cosa que no puc arribar a entendre de cap de les maneres.
Demà aniré a la concentració de la plaça Sant Jaume. Però no cridaré.
No tinc prou veu.



Moltes vegades he passat per l'AP-7 en el tram de Figueres, i sempre m'havia fixat amb aquest estrany aqüeducte destrossat per les obres de l'autopista. Ara aquesta última vegada ha estat especial, estranya.... ja que fa uns mesos vaig llegir la novel·la de Vicenç Pagès Jordà "Els jugadors de whist". Un dels protagonistes mor tràgicament en aquest aqüeducte, com relata l'autor en un article en El Periódico:
En Biel Matas Madison va morir el 16 d'agost de 1977. La mort es va
produir per traumatisme cranial quan es va precipitar daltabaix de
l'aqüeducte del castell de Figueres. Va caure a l'autopista i poc
després li va passar per damunt un camió carregat de roques ornamentals.
Ara cada vegada que passe li tinc una mica més de respecte, però també em recorda una gran novel·la que recomane llegir. Tant aquesta com "La felicitat no és completa".

MIREU i escolteu el video a Yootube clicant ací . Gaudiu-ne. Feu-lo correr
http://www.youtube.com/v/muTMLuGWrp8?version=3">
http://www.youtube.com/v/muTMLuGWrp8?version=3"

Els tamarells i les ulleres de mirar el món per un forat