Cercador per data

Cercador per data



PRÃ’TESIS DE LA MIRADA

DES DE LES PRIMERES LÍNIES TENC UN TREMOLOR.
Les sensacions brollen gota a gota. Com si la llengua em convidàs a tancar les parpelles fins que es tancassin, fes la respiració més fonda i més regular fins a alleugerir-se, convertís  les línies de la descripció en una pel·lícula homogènia i gelada, em tancàs en percepcions capgirades, reformulades, dibu¡xades de bell nou.
No t'agradaria que la historia començàs així?
I fos curta i un poc avorrida.
Amb taques de color i de llum col·locades en un desordre exacte.
els efectes provenen de la superposició i de la composició d'aquests sotracs visuals un poc a la maniera del impressionistes.
Partir el més possible. Partir!
Perdre's en l'art de llenegar a través del temps. En el moviment i en la sorpresa.

Sobre Eugenio Merino, la llibertat d'expressió i el pacifisme arbitrari

Des de fa dies els mitjans de comunicació es fan ressò de la polèmica generada per les creacions artístiques d'Eugenio Merino -emprant elements identificatius del judaisme i d'Israel- expossades  a la fira ARCO -que té lloc a Madrid- i les reaccions de l'ambaixada de l'Estat d'Israel. 

Vampirs entre nosaltres.

No és que vulgui apuntar-me a allò del "Si tu no vas, ellos vuelven", invent del senyor José Zaragoza i els seus (que quin uns, aquests també) però, francament, quan ahir vaig veure la fotografia que il·lustra aquest apunt en la qual es pot veure la senyora Soraya Saez de Santamaria i el senyor Cristòbal Montoro, gent notòria del PP, durant el ple de les Corts dedicat a la crisi econòmica em van venir al cap...  (n'hi ha més)

Notícies Occident-Orient

D'una banda, el 12è Festival Dauville - Àsia (10-14 de març de 2010) acaba d'avançar la programació i la composició del jurat. Serà el guionista i directors francès Pascal Bonitzer qui presidirà el jurat, i el seu compatriota i col·lega Florent Emilio Siri encapçalarà el Jurat de la secció Acció Àsia. Quant a la programació, a més dels dos apartats competitius, el certamen oferirà una mirada a l'emergent autor xinès Lu Chuan, guanyador de la darrera edició del Festival de Sant Sebastià, amb Ciutat de vida i mort. I completen el programa, un parell d'homenatges al filipí Brillante Mendoza, amb la projecció íntegra de la seva filmografia, i al xinès Lou Ye.

Precisament Lou Ye ha estat també notícia aquests dies, perquè s'ha anunciat que començarà a rodar una nova pel·lícula, titulada Gossa (Chienne), en la qual Tahar Rahim (descobert a Un profeta) encarnarà un obrer que s'enamora apassionadament d'un professor xinès acabat d'arribar a París. Adaptació d'un relat homònim i autobiogràfic de Jie Liu, prohibit a la Xina, però bendifós a través d'internet, la pel·lícula es filmarà a França i després a la Xina (on, recordem-ho, Lou Ye té prohibit de treballar com a director, durant 5 anys, per haver-se saltat la censura governamental comunistai haver presentat sense el seu permís a Canes Summer Palace, sobre els fets de Tiananmen.

FOTO Nits d'embriaguesa primaveral, de Lou Ye

Enigma resolt.

Gràcies a la col·laboració del senyor Ramon Boixet, ambaixador de Mésvilaweb a Suïssa, hem pogut resoldre l’enigma de la xocolata Lindt, que plantejava en la nota immediatament anterior.Va ser penjar-la i disposar, al cap de ben poques hores, de la resposta ben argumentada i documentada amb la imatge que fa d’il·lustració d’aquest post.

Einstein a les tombes flamejants

Avui fa anys, el 25 de febrer de 1923, Albert Einstein i la seva dona Elsa visitaven el monestir de Poblet acompanyats per Ventura Gassol, Rafael Campalans i Bernat Lassaleta. Uns mesos després vindria el cop d’estat de Primo de Rivera, l’etapa més conspirativa de Ventura Gassol que el portaria a Prats de Molló i a l’exili americà juntament amb Francesc Macià. Per la seva part Rafael Campalans, físic i professor de l’escola Industrial va ser un dels interlocutors d’Einstein en la seva estada a Catalunya gràcies als seus coneixements de física termodinàmica. Aquell 1923 havia deixat el PSOE per fundar la Unió Socialista de Catalunya. Catalanista i socialista, en els debats d’aquells anys sobre la qüestió nacional, deia que la sobirania de Catalunya no era conseqüència de la determinació de la geografia ni de la història, sinó de la voluntat dels catalans de governar-se ells mateixos. Molt proper a ERC, va firmar el manifest electoral de 1931 juntament amb Francesc Macià, amb la proclamació de la república va participar del govern provisional amb la cartera d’educació, l’any 1932 va ser diputat del parlament de Catalunya fins que l’any 1933 va morir ofegat mentre es banyava a la platja de Torredembarra.

Durant la visita a Poblet i als panteons reials, Ventura Gassol va poder fer una lliçó magistral d’història de Catalunya a un alumne d’excepció, Albert Einstein. Segur que la visió de les tombes el va inspirar en un dels seus poemes més aclamats:

Ja ha sonat l'hora d'esventar la cendra,
oh Pàtria de les tombes flamejants!"

El mètode Pertegaz

Rep un correu spam d'aquells que m'aconsella aprendre anglès al llit. Home... Afirma que el llit és el millor lloc per a aprendre una llengua i això em porta al record el tio Pertegaz, Vicent.

El tio Pertegaz va ser un dels darrers oficials de la república a abandonar el país, muntat fora (fora, no dins) de la cabina d'un avió biplà que anava d'Alacant a Orà. Després va anar a parar a la Unió Soviètica on lluità amb l'exèrcit Roig contra Hitler i treballà en diverses institucions polítiques i culturals. inclòs el mateix Kremlin. Amb els anys, i enmig d'algun que altre problema amb el règim, acabà anant cap al sud, al Caucas, a la recerca d'algun paisatge que se semblara a València. Va viure a Geòrgia. crec que exactament a Adjària.

Després de la mort de Franco el tio Pertegaz va tornar al poble, on el seu germà Eugeni havia resistit la dictadura des de dins. I com no podia ser altrament els joves del poble ens reuníem al seu voltant per a escoltar unes històries fascinants que ens semblaven autèntics films d'aventures. Ell, a més, ho contava amb molta gràcia. Tenia un do narratiu extraordinari que va plasmar en diversos llibres autobiogràfics que no es van arribar a publicar.

Un dia xerràvem amb ell sobre el coneixement de llengües. No només sabia rus sinó també diverses llengües caucàsiques, que són rematadament complicades. Semblava que tenia una certa facilitat natural i en preguntar-li-ho ens va donar una resposta tan certa com sorprenent. Va dir 'xiquets: la millor gramàtica és un bon llit. Al costat d'una dona aprendreu qualsevol idioma per difícil que siga'. I nosaltres ens vam imaginar aquella barreja de Lenin i Humprey Bogart estudiant de la millor manera imaginable el georgià...

Avui comença la Copa d'Hoquei Patins a Lloret de Mar

El 8 millors equips de l'OK Lliga, al final de la primera volta, disputen la LXVII Copa a partir d'avui i fins diumenge a Lloret de Mar. Aquest vespre s'ha disputat el primer partit de quarts de final amb victòria del líder de l'OK Lliga:

H.C. Coinasa LICEO 4 (Lamas, Alvarez, Bargalló, Da Silva)
Cemento Teide PATIN TENERIFE 2 (Achilli, Rodriguez)
Ara es disputa el C.H. Lloret contra el C.P. Vilanova.

Per l'altra banda del quadre, el més difícil, demà juguen:
Roncato PATÍ VIC - C.E. NOIA Freixenet

Tecnol REUS DEPORTIU
 - F.C. BARCELONA Sorli Discau

El Roncato PATÍ VIC és el guanyador de l'última edició de la Copa, disputada ara fa un any a A Corunha.

Moció a proposta del BLOC JOVE de Callosa d'en Sarrià d'impulsar el moviment cultural a la nostra localitat amb la creació del CONSELL DE CULTURA. Plenari 24 febrer (III)

Amb aquesta iniciativa és pretenia posar al abast de tots els joves la possibilitat de participar en activitats culturals i fomentar així l’ús de la nostra llengua o l’activitat associativa en l’àmbit juvenil al nostre municipi. Cal recordar que en aquest Consell caben tots els joves i col·lectius locals i, així, millorar la comunicació entre aquests grups i potenciar de forma directa l’activitat del jovent i d’altres en motius culturals i de participació ciutadana. A més de potenciar la participació i la fluïdesa de treball entre l’Ajuntament i totes les associacions i col·lectius del poble.

Però per a la nostra sorpresa:

a) El PSOE local no va voler votar la urgència de la moció. Com que el PP sí la moció va poder ser defensada pels regidors del BLOC a l'Ajuntament.
b) Al final, tant el Psoe com el PP van votar en contra de la moció.

Queda demostrar que el dos partits estatals i majoritaris tenen una política de joventut basada en el control i la politització dels joves. No ens val que es diga que des de l'Agenda 21 s'impulsaran polítiques per a joves, perquè tots sabem que açò no funciona; per molts motius, entre ells la privatització de la gestió d'aquest organisme.

Per altra banda, veiem urgent la creació d'una política consensuada i continuada per als joves; sobretot en un poble com Callosa on no hi ha a penes oferta per al desenvolupament d'activitats per a joves. No compartim la postura del PSOE i del PP de voler amagar esta falta d'iniciatives per a la joventut.

Llegiu la moció i opineu:

Paginador



Accés de l'autor

Formulari d'accés de l'autor



Cercador per paraules

Cercador per paraules

Blocs recomanats

Elisenda Soriguera

Poc-moderna

Elisenda Soriguera

Ja hi som: #LlachCampNou

José Manuel Almerich

almerich

José Manuel Almerich

MADEIRA

Vicenç Batalla

Vicenç Batalla

Vicenç Batalla

Pagesos emprenyats

Els blocs per llistat alfabètic

Amb aquest cerca pots accedir als blocs mitjançant la lletra inicial. Si ho vols, pots veure el llistat de tots els blocs clicant a '[Tots]'.