Cercador per data

Cercador per data

« Febrer 2010 »
dl dt dc dj dv ds dg
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728


Riscos geològics en directe: colada de fang

Com a geòleg he estudiat les esllavissades, solsides de terra i colades fang. Fins i tot recordo algun vídeo que va captar per casualitat una colada en directe.

Ahir al telenotícies vaig veure'n una francament espectacular (i sortosament sense morts) a Calàbria. Cal pensar, per exemple, que la mortalitat a les erupcions volcàniques va associada sobretot a colades (fluxos piroclàstics a banda).

Avui ja podem trobar les imatges de la colada de Calàbria al YouTube:











Es-pec-ta-cu-lar. Abans gravar una colada en directe era molta casualitat. Avui dia,  és uan sort per a la ciència que hi hagi milions de persones amb dispositius mòbils.

Via Marcel·lí Farran, company del Departament de Geologia Marina de l'Institut de Ciències del Mar.



Accés de l'autor

Formulari d'accés de l'autor



Cercador per paraules

Cercador per paraules

Blocs recomanats

Marc

Badalona-Trondheim

Marc

Xoriços de forquilla i ganivet

Ricard Garcia

Cupressus sempervirens

Ricard Garcia

Fa fred i el cel s'està tancant

Jordi Martí Font

Prendre la paraula

Jordi Martí Font

A la Canonja, ens quedem a passar la nit després de l'assemblea

Els blocs per llistat alfabètic

Amb aquest cerca pots accedir als blocs mitjançant la lletra inicial. Si ho vols, pots veure el llistat de tots els blocs clicant a '[Tots]'.