Cercador per data

Cercador per data

« Octubre 2010 »
dl dt dc dj dv ds dg
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031


Sitges 2010: dissabte, 16 d'octubre (cloenda)

Dissabte, 16 d'octubre, al Festival de Sitges:

Cloenda.

Mother's Day, de Darren Bousman

***

Sessions Especials

Herois, de Pau Freixas

Metropolis (Restored Original Cut), de Fritz Lang [Berlín 2010]

***

Secció Oficial Fantàstic Panorama Especials

I saw the Devil, de Kim Jee-woon

***

Noves Visions · Ficció Obscura (Dark Fiction)

Defendor, de Peter Stebbings

***

Noves Visions · No Ficció

Into Eternity, de Michael Madsen

***

Noves Visions · Descoberta (Discovery)

Fin (End), de Luis Sampieri

***

Casa Àsia

El detectiu Dee i el misteri de la flama fantasma (Di Renjie Zhi Tongtian Diguo / Detective Dee and The Mystery of Phantom Flame), de Tsui Hark [Informació Sitges 2010]

***

Seven Chances -Setmana de la Crítica-

Raavan, de Mani Ratnam (versió hindi del film [Venècia 2010·Fora Competició: "Raavan"], per bé que també n'hi ha versió tamil [Venècia 2010·Fora Competició: "Raavanan"])

***

Tota la programació de la jornada [Programa del dissabte 16 d'octubre - Sitges 2010]

Nota Com es pot comprovar, en aquests apunts del blog només reflecteixo les presentacions oficials, al públic, a la Secció Oficial Fantàstic Competició i algun títol de la resta de seccions. Pel que fa a les cròniques publicades als nostres mitjans pels respectius enviats especials, les vaig recollint cada dia a l'apunt [Notícia de Sitges 2010], que el vaig actualitzant.

El programa complet de Sitges 2010 [Programa en pdf]

***

FOTO © Alta Films Herois, de Pau Freixas

La independència és impossible (III)

Un altre factor que dificulta extraordinàriament el camí cap a la independència és la ja tradicional divisió dels partits independentistes. Si tenim en compte que amb prou feines el 20% de persones són partidàries de que Catalunya sigui un estat independent segons les últimes enquestes del CEO, no és normal que aquesta opció política estigui tan dividida.

28-N: el vot en blanc ?

A les darreres eleccions espanyoles del 9 de marc de fa dos anys el vot en blanc va arribar a quotes significatives al nostre país. A les Terres de l'Ebre, per exemple. Però també pel relleu d'algunes personalitats que així es van posicionar davant la situació política del país, Heribert Barrera i Pasqual Maragall, entre d'altres.

Company Companys




15 d'octubre de 1940
. 70 Anys després: Memòria. Justícia.


“La meva petitesa no podia esperar una fi més digna per Catalunya
i el que ella representa de pau, justícia i amor”.






After hours poètic: Price dels poetes

Se’m posa la pell de gallina cada vegada que visiono el documental “Price dels Poetes” del realitzador Pere Portabella, enregistrat el 25 de maig de 1970 a la sala Gran Price de Barcelona és el testimoni del “Primer Festival Popular de Poesia Catalana”. Sentir recitar Bartra, Espriu, Ferrater, Brossa, Pere Quart i els crits de llibertat, llibertat, llibertat fan vessar el meu got d’emoció.

A l’after hours d’aquest any li retem homenatge -40è aniversari!- passant el documental i escoltant recitar David Caño, Enric Casasses, Núria Martínez Vernis i Carles Rebassa els poetes que van participar al Price, com si d’un combat de boxa es tractés.

Després, qui ho vulgui, podrà pujar a l’escenari a deixar-la anar.

 

Serà

DIVENDRES 22 d'octubre a les 12 de la nit al Casal de joves de TorreBlanca de Sant Cugat del Vallès

No hi pots faltar!

 

#holacatalunya Companys, un honor de President.


















"De vegades diem que el nostre no és un país normal. Potser hauríem de dir que és anormal. O no ho és que el President Companys no hagi rebut mai els honors que s’han donat a Juan Antonio Samaranch? Tot plegat fa molta vergonya.



(...) la Comissió de la Dignitat ha fet darrerament diversos actes de record
i d’homenatge
al President. El 13 d’agost, en presència de l’alcalde de la
població i del vicepresident català, es va posar una placa a la població francesa
de La Baule, a la casa on Companys va ser detingut el 1940 per la policia
militar nazi
. El 18 de setembre es va recordar, a la Plaça del Sol, de Madrid,
que allà va ser detingut, vexat i torturat, abans de ser traslladat a Barcelona.
Ara es preparen dos actes més, que ja veurem quin ressò obtenen en els
mitjans.(...)"

Avui Exèquies Cíviques en Honor del president Lluís Companys a l'Església de Sant Agustí de Barcelona a les 20h.



El proper diumenge dia 17 d'octubre (demà passat) "Montjuïc Canta a Companys". Acte d'homenatge popular al President en el 70 aniversari de la seva mort des de les 11 del matí.


Gràcies Comissió de la Dignitat. I d'acord amb en Terricabras en que hem de dir-ne anormal, que fa vergonya, i que resulta interessant, revelador, necessari d'observar el ressò d'aquests actes als mitjans.


.....Estimat Lluís Companys i Jover, sàpiga que aquests anys, malgrat hi ha gent entestada en que no coneguem la nostra història, malgrat hi ha gents i governs que han menyspreat a tu president, a tu home; a vostè i a tanta altra gent, n'hi ha d'altra, de gent i pobles que han anat fent feina perquè sí la coneguéssim, la història, i com va anar la seva mort.

Hi ha molts exemples, li puc explicar que vaig saber de les dates i dades del seu assassinat a partir del record i homenatge que fan a Coll de Manrella, i ha de saber que cada any té més aire i alegria, crec que perquè ja han passat els temps en que la por era fre majúscul contra la memòria i consciència dels catalans. Va lligat amb falsejades i mentides sobre la història, tot un problema, a veure si l'encarem bé d'una vegada.

Parlava d'aire. Diria que fa uns anys ha entrat un aire que té dues virtuts: es respira millor i constatem que res de mur, ni murs...., sinó que tenim portes. I finestres. Fa un temps escrivia unes notes que expliquen diferències entre un cop de porta als nassos i un cop de nassos contra un mur. (ho recullo aquí, ostres! aviat farà quatre anys) Em sembla que li anirà bé per a entendre el que han estat aquests anys de tortura constitucional i el que ha representat la sentència del TC sobre un estatut reformat que.... llarg procés.

Demà, avui, diumenge, i en altres dates menys assenyalades, es fan feines de record i homenatge, moltes, podriem fer un bon recull. També hi ha qui treballa de ferm per a acabar amb la vigència del judici que li varen fer els franquistes i amb la impunitat del seu assassinat així com de molts d'altres.

Anul·larem el judici, no t'oblidem.
Un record,


La magnitud de la tragèdia: l'ex-Cap del Servei d'Ensenyament del Català té l'ordinador en espanyol?

Actualització: En Pere ha aclarit en un comentari d'aquest apunt que aquesta captura correspon a un ordinador d'un hotel de Saragossa.

En Pere Mayans té bloc a Vilaweb. Hi estic subscrit al canal RSS, així que el segueixo puntualment, ja que el trobo molt interessant. Com que no permet comentaris (anti-bloc?), he de fer aquest apunt (i des de la indignació).

En Pere Mayans té un currículum impressionant de defensa de la llengua. Tanmateix, no sembla que li importi identificar-se com a castellanoparlant a Internet, és a dir, que va en contra del català en l'àmbit tecnològic, ja que ajuda a subrepresentar els catalanoparlants arreu del món, amb totes les implicacions tecnològiques, culturals i econòmiques que comporta. Avui tot passa per Internet, si més no al món desenvolupat on som. Com diu en Partal, una llengua és un dialecte amb Google. I per ser a Google, aquesta empresa mira com ens identifiquem a Internet.

Puc estar-ne equivocat, però avui en Pere acaba de publicar un apunt on ha penjat aquesta captura de pantalla:

Pere Mayans

Captura que mostra la pàgina que comenta. Feta avui a les 20.04h per a un apunt penjat avui a les 20.13h. Per això interpreto que és el seu ordinador.

Què hi veiem? Un Windows 7 en espanyol, que està disponible en català de fa mesos. A la barra inferior un ES, indicant que té la configuració regional i de llengua en espanyol, i no pas en català com es pot triar manualment de sempre. Veiem un Internet Explorer en espanyol, tot i estar en català de fa mesos, o tenir de fa anys alternatives en català com Firefox o Chrome (aquest segon no va bé per escriure als blocs de Vilaweb) i la Google Toolbar en espanyol quan fa anys que tenim la Barra de Google. I com a conseqüència d'això, el Google Translate en espanyol, quan fa anys que és en català. Més informació a la campanya Navega en català.

Vull dir, que amb tot això, a efectes pràctics i estadístics, per qualsevol analista de dades d'audiència web en Pere Mayans és tant castellanoparlant com Mario Vargas Llosa o José Maria Aznar.

Tant de bo n'estigui equivocat, però no deixa de ser l'enèssim exemple de grans defensors de la llengua, patriotes excels o independentistes de pedra picada (perfils concurrents o per separat), quan s'asseuen a l'ordinador i es mostren al món a través d'Internet perden tot rastre de catalanitat.

És la tragèdia on ens ha dut la tecnologia de Microsoft, que subordina completament el català a l'espanyol i fa del català un estricte acte de militància.

LA COLONITZACIÓ PORTA A LA PÈRDUA DE LA DIGNITAT

Avui 15 d’octubre es commemoren  els 70 anys de l’assassinat per part del regim espanyol del President Lluís Companys, una figura que passaria a la categoria de símbol en qualsevol estat, amb multitud d’homenatges, i que en una simple autonomia de tercera espoliada, amb uns politics acomplexats que son capaços de posar pals a les rodes a qualsevol bri de llibertat, com les consultes populars, combinat amb un estat com l’espanyol, incapaç de reconèixer cap mal a l’època dictatorial.

Amb els nostres drets es pot comerciar?

Llegeixo al diari: que els diputats de CiU al Congrés donaran suport fix i acord d'estabilitat, a canvi del concert.
O sigui que, "la pela és la pela, que en la resta ja ens avindrem". Déu ser deformació professional de qui ja es veu president, i que deu datar de quan va ser Conseller d'Economia.

Li recomano llegir en Desclot (Vicent Sanchís) a l' Avuí d'avuí 15 d'octubre:
"Crear riquesa és fer país? Arreu sí. Però a Catalunya i en altres llocs anòmals "fer pais" és sobretot, una altra cosa. És pagar allò que un Estat advers ha negligit o ha atacat. Per exemple, la llengua i la cultura...
http://avui.elpunt.cat/noticia/article/7-vista/8-articles/316393-fer-pais-crear-riquesa.html

Els bicings del món

Gràcies al Copenhaguenize descobreixo un molt interessant web. Primer de tot podem veure l'ús comparat dels bicings ha diverses ciutats del món. Ara mateix, i cal tenir en compte els fusos horaris, les ciutats dels Països Catalans (Barcelona, Girona i València) són de les que en fan un ús més intensiu.

Paral·lelament, la mateixa pàgina anterior, enllaça a una sèrie de mapes força espectaculars que presenten sobre els plànols de cada ciutat les dades anteriors. Fins i tot permeten animacions de les taxes d'ús de cada estació de bicing.

A Copenhaguenize en fan una comparació.

Paginador



Accés de l'autor

Formulari d'accés de l'autor



Cercador per paraules

Cercador per paraules

Blocs recomanats

De casa estant. Marta Insa

Marta Insa

De casa estant. Marta Insa

Reformes per la qualitat democràtica

Joan-Carles Ortega i Berenguer

Anotacions rizomàtiques

Joan-Carles Ortega i Berenguer

CATEGORIES DE POLEMISTES (Els Rastres del Sentit)

Oriol Vidal-Aparicio

ELECCIONS PRESIDENCIALS ALS ESTATS UNITS

Oriol Vidal-Aparicio

Entrevista

Els blocs per llistat alfabètic

Amb aquest cerca pots accedir als blocs mitjançant la lletra inicial. Si ho vols, pots veure el llistat de tots els blocs clicant a '[Tots]'.