Cercador per data

Cercador per data

« Maig 2010 »
dl dt dc dj dv ds dg
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31            


(sense títol)

No hi ha ningú
Només hi ets tu.
No cerquis, no intentis arrepenjar-te
Només hi ets tu.
Troba't a tu,
Cerca't a tu,
Lluita per tu.
Perquè només amb tu
podràs reviure
i ser tu.

Plany d'una terra esquarterada __ BIC 1800

cucarella | Literatura | dilluns, 3 de maig de 2010 | 20:29h

Dies arrere vaig rebre un correu de la Institució de les Lletres Catalanes convidant-me a reomplir un qüestionari sobre les obres i els autors que haurien ser de referència en la literatura catalana -això del “cànon”, que diuen. Acabe de rebre’n un altre que em fa memòria, per si me n’havia descuidat, que encara tinc pendent la resposta.

No és per descuit i desmemòria que no he reomplit el qüestionari. Ha estat una decisió conscient i reflexionada.

Sóc –més aviat ho era– escriptor valencià en llengua catalana. Des del primer intent literari que vaig fer pensava a formar part de la literatura catalana. Ni que fóra “aficionadament”. He tingut i mantinc aquesta consciència. Vull dir que no he pensat mai la llengua i la literatura catalanes des de la fragmentació administrativa, menys encara “gentilícia”. No he llegit els escriptors i escriptores de la literatura catalana fent-ne un previ destriament per origen administratiu o pertinença dialectal. Sempre he defensat que la unitat del català, i la literatura, és un afer de consciència i de mercat. De pensar la llengua i la literatura catalanes al complet, i així consolidar un mercat propi que faça rendible i potent la nostra producció cultural.

Però la dinàmica política ha actuat contra aquesta consciència unitària. Així, ara com ara, com a escriptor valencià hauria de retre acatament a l’Acadèmia Valenciana de la Llengua i assumir de grat les seues conseqüències. Però només de pensar-ho se’m reboliquen els budells (de la consciència). No puc respectar (no és respectable) una institució creada mitjançant un pacte polític entre espanyols a la qual s’accedeix per negociació política. No obstant això, a poc a poc l’AVL està aconseguint de consolidar-se com a institució. Sobretot perquè té pressupost i reparteix beques i organitza actes, viatges i etcètera, i qui voldrà ser tingut per escriptor al País Valencià haurà de passar pel seu cercolet. I com a escriptor valencià que sóc –o ho era– a la resta de territori catalanoparlants, sobretot “nord enllà” on temps era temps deien no sé quina cosa de la gent culta i desvetllada i etcètera, per regla general (em referesc als àmbits "oficials" i els qui els segueixen) consideren els valencians escriptors aliens, llunyans, prescindibles, a tot estirar exòtics. Per tant, solen llegir-nos-hi poc, cada vegada ens comenten menys en els seus mitjans, i poc o gens aprecien la nostra existència en els seus estudis literaris. Llevat, és clar, dels dos o tres que tenen de coartada. Com si ens empaitaren cap a l’AVL. Cada terra fa sa guerra, doncs. Que cadascú s’apanye com puga.

Amb tot, jo no renuncie a continuar pensant la literatura catalana com ho he fet fins ara. Ni que siga un aficionat  volander i internètic. I m’estime més resistir a la manera dels maquis, fent la guerra pel meu compte. Fet i fet, si hi ha un àmbit on encara podem confluir els qui pensem la llengua i la literatura catalanes des d’una consciència completa i no acomplexada és al bosc de la xarxa.

I tanque: És possible configurar un cànon literari solvent des d'una consciència esquarterada?

Comentaris: 11
  • així i tot
    r.l. | dimarts, 4 de maig de 2010 | 18:33h


    de tota manera, Cucarella, faria goig que ens poséssiu què veieu vós què s'hi escauria, dins aqueix cànon o cim dels elets...

    la vostra opinió (per als qui us seguim si més no per internet) segur que ens pessigollejaria els teguments, si veieu què vull dir...

    no cal anar amb els asseguts (crec que feu bé trametent-los al carall)...

    els cansats farem tota la feina, com sempre...

    i els nostres cims sempre seran més alts que no els llurs...

    sempre s'esdevé el mateix - els cims oficials s'ensorren amb el règim... (és clar, quan s'ensorri de debò el franquisme, s'ensorraran les divisions)...

    els cims construïts pels rebels duren molt més...

    som-hi, doncs, doneu-nos-en cap tastet, ca?
  • encanonant...
    manegueta| Adreça electrònica | dimarts, 4 de maig de 2010 | 11:48h
    Els cànons només aprofiten per a fabricar canongies i canonges. Literatura dominical, en sotana, de divendres sant. Quina pudentor d'encens resclosit... Oblida-te'n. Escriptors, descanonitzeu!
  • Cànon?
    Josep (Benaguasil) | dimarts, 4 de maig de 2010 | 09:22h
    Quin cànon? Les lleixes de la meua llibreria estan plenes de llibres d'autors catalans en català. Tant m'és que els autors siguen d'origen valencià, catalunyés o balear; i tant m'és el dialecte que facen servir per escriure. Al cap i la fi tant els dialectes com els autors són catalans, com jo, i això és el que m'importa.
    Les barreres, la consciència esquarterada no sols existeix al sud del Sènia. Tot just a l'altra banda tampoc no ens acaben de comprendre bé, fins i tot aquells de mentalitat i cor nacionalista continuen amb un mpa esquarterat, dividit i fragmentat de la nació, del poble i dels problemes què ens afecten. Fa pocs dies parlí per telèfon amb un amic meu de La Ràpita, quan li vaig dir "vosaltres els catalunyesos" va contestar estranyat: -com?!
    Ell és nacionalista, independentista, però li haguí d'explicar que jo, tot i ser valencià, sóc tan català com ell, que és catalunyés.
    Sense consciència ni hi pot haver cànon ni tampoc país, ni nació, ni idioma. El bosc de la xarxa pot ser un camp per a la resistència, però mentre no baixem a ciutat a "plantar la canya" no en farem res. La lluita del maquis és molt heroica, però necessitem algú què ens done veu, clara i catalana, allà on tallen l'abadejo.

    Salut!
  • som uns
    Jesús M. Tibau| Adreça electrònica | dilluns, 3 de maig de 2010 | 23:17h
    Som molts els que llegim sense cap mena de diferenciació prèvia entre autors catalans, valencians o de les illes: simplement llegim autors en català, i punt.
    La Literatura és única, i la nostra llengua també, i jo no vull renunciar a llegir una nova novel.la de Toni Cucarella.
    Són moltes les parts del nostre país on cal cridar molt i molt perquè et facin cas, i tot i així, tampoc no gaire, t'ho dic per experiència. Però no defallirem.
  • SÍ, N'ÉS POSSIBLE !
    josep_blesa | dilluns, 3 de maig de 2010 | 22:43h
    Sobre el talent:

    Si es té talent, tard o d'hora ix a relluir;
    no és remunerador d'ocultar el talent; quan se'n té,
    i finalment....,
    si no se n'assoleix per simple addicció l'efecte desitjat,
    cal invertir el sentit i provar per substracció.
                                                                        G. Marx.


    Toni, amb el teu permís et suggeresc:

    Comença a escriure en español i veuràs com tota la morralla catalanera va a sacsar-te-la d'ací a un temps.
    Sols es viu una vegada i aquest país de països no es mereix tant de sacrifici personal. Tot és una barrera psicològica. Sempre podrem dir que vas escriure una de les millors novel·les de tota la literatura catalana. Quina lenta agonia, la dels ametlers perduts

    Cordialment.
  • No estàs sol
    Descimalador | dilluns, 3 de maig de 2010 | 21:52h
    Som molts els escriptors valencians que tenim clar que les divisions administratives no són cap frontera i no ens fa nosa dir que parlem català o que la nostra cultura és catalana. I som molts els joves que tenim present aquella frase de la Gossa Sorda "Qui t'ha parit que t'entenga, Acadèmia Valenciana de la Llengua...".
    No estàs sol. Jo també forme part de la literatura catalana i molta gent més. Encara que només com aficionats, però de consciència, en tenim.
  • A mi m'interessa el cànon Cucarella
    adasi | dilluns, 3 de maig de 2010 | 21:39h
    Divendres em van convidar a parlar de la lectura a la Fira del llibre. Com que sóc mestre, per curiositat, també m'interessen els cànons, sobretot els que van adreçats als joves. Vaig parlar del cànon Cotroneo, per exemple, o del cànon Pagès. Amb puntualitzacions i amb idees a la contra, per exemple. Fins i tot, ja vaig atrevint-me a l'elaborar-ne un de propi, de cànon. Potser perquè això de les llistes sempre és un joc divertit, un pasar el temps distret. Pel que fa al que dius, és veritat, ho va dir fa molts anys Vicent Escrivà: els valencians no passem de Vinaròs (ell ho deia d'aquesta manera, referint-se al mestre: Enric valor no ha passat la sèquia de Montcada, de Montcada de l'Horta, naturalment), uns quants catalans del nord ja van posar una tanca indissimulada. Però contra això també continuem treballant, molts valencians.
    Menys romanços, a mi m'interessa el cànon Cucarella, almenys pel que fa a l'escola, almenys des del punt de vista del que fóra imprescindible per als joves, des del punt de vista Cucarella.
    Atentament.
  • Sí.
    Jordi G. | dilluns, 3 de maig de 2010 | 21:24h
    Hauríem de fer el cànon. Perquè sinó el faran ells.
la resposta és
vicent| Adreça electrònica | dilluns, 3 de maig de 2010 | 21:14h
NO

Atlètic de Madrid, campió de l'Europa League

Enhorabona als matalassers, amb aqueix gol in extremis que em recordava al del Ronald Koeman amb el Barça en aquella final de la Champions de Londres, el 1992.
El meu futur cunyat és de l'Atlètic de Madrid.
Enhorabona, Atlètic.

JULIÁN.

La ideologia de Zapatero

L’amenaça feia temps que revolava per damunt nostre com un ocell de mal averany. Per tant, les mesures que ha anunciat Zapatero són les que sospitàvem: no em fotràs, tort, que per un ull t’hi veus! Si algú s’havia imaginat, ni que ho haguera pensat bufat com un cep de nuvolets i barreja, que la crisi havien de pagar-la els qui l’han provocada, ja té la prova que la disbauixa dels rics la paguen sempre els mateixos desgraciats. O siga nosaltres. No debades tots aquests dies ens han estat donant casquera -per no dir pel sac- amb l’estat d’ànim de les borses i dels “pobrets” inversors: que si l’índex cap avall, que si l’índex repunta, que si obri a la baixa, que si tanca en un clot… Tot aquest “parte” diari de l’estat ací caic allà m’alce de la borsa m’ha fet recordar l’agonia de Franco: «Último parte médico: el Caudillo descansa». Cada dia, torna-li, Catalí…

I finalment Zapatero s’ha comportat com el que és, fent bo el paper que representa la política en un sistema capitalista: un gos d’amo. O, si voleu, un vulgar capatàs. I dels més llepons. La crisi no l’hem provocada els assalariats, siguen funcionaris o del règim laboral general, ni els pensionistes, ni els qui tenen familiars greument malalts… No, no l’hem provocada nosaltres, però serem nosaltres i només nosaltres els qui haurem de pagar les conseqüències de la cobdícia d’uns i la incompetència d’un altres. Mentre els qui l’han provocada se’n riuen satisfets, amb els seus diners ben guardats en paradisos fiscals, o sense caldre anar tan lluny, que ací la investigació fiscal només afecta les clares i netes rendes del treball. Les que provenen de l’especulació i la corrupció, aquestes estan a estalvi, i si no que li ho pregunten a don Carlos Fabra.

Ja calia esperar aquesta porga per part de Zapatero. I si Rajoy remuga no és perquè ell tinga una proposta diferent. Al capdavall, ni l’un ni l’altre tenen idees pròpies, ni d'amprades tampoc; només tenen amo, del qual ells són fidels llepons, i tots dos fan allò que els mana. Gossos d’amo són, que ja els hem descrits adés. Si Rajoy remuga és perquè li hauria agradat ser ell qui anunciara les mesures, per fer content l’amo, per mostrar-li la seua canina submissió, més canina i més submissa que la que ha mostrat Zapatero, si calguera mesurar-la.

Així i tot, malgrat ser una canallada absolutament previsible i esperada, quan l’ha anunciada Zapatero no he pogut reprimir de rondinar el nom innoble de la seua ideologia: fill de puta…

Brian Currin a Barcelona


Conferència Brian Currin
Les possibilitats de pau al País Basc

10 de maig de 2010


Benvolgut/da amic/a,


Lokarri, Xarxa ciutadana per l’acord i la consulta, i la Fundaciò per la Pau té el plaer de convidar-te a la conferència que oferirà l’advocat sud-africà Brian Currin el proper dimecres 19 de maig a les 19.30 h. a Auditori Universitat Pompeu Fabra - França a Barcelona (Passeig de la Circumval-lació 8 - Al costat de l´estació de França). 

La impunitat del grups feixistes al País Valencià __ EA 1592

La impunitat del grups feixistes al País Valencià és un símptoma urgent i preocupant!

Com acabarà tot plegat? A hòsties o sense hòsties?
- depèn de nosaltres si no amaguem el cap sota l'ala!



-----------------


El camí a seguir sempre ha estat clar (Josep Castany)

La nació catalana no millorarà mai enviant diputats a Espanya. Els governs de Madrid ens seguiran robant com fins ara i la nostra ànima nacional se seguirà apagant mentre els nostres representants polítics s’ho empassen sense ni piular com han vingut fent fins al dia d’avui. Com més aviat entenguem que aquest no és el camí, que pertànyer a Espanya i anar a Madrid només ens pot portar misèria espiritual i econòmica, més aviat començarem a redreçar el futur del nostre país.

EL PAÍS ENS FALLA PER DALT, PEL LIDERATGE POLÍTIC, PER L'ESTAT MAJOR. CAL SUBSTITUIR LA INEFICAÇ I OBSOLETA CLASSE POLÍTICA. I CAL TENIR CLAR QUE NOMÉS LA INDEPENDÈNCIA I UNA REGENERACIÓ POLÍTICA I NACIONAL PROFUNDA ENS PODEN GARANTIR LA NOSTRA PROSPERITAT I PLENITUD COM A POBLE.

Ara només cal un projecte polític que lideri aquest procés d’independència (i cap dels que hi ha al Parlament serveix per a aquesta tasca), que engeguem Espanya a fer punyetes tal com deia una de les pancartes de Catalunya Acció a la manifestació independentista de l'1 de desembre del 2007, i que anem als jutjats a signar el divorci, és a dir, que declarem la nostra Independència i construïm el nostre propi Estat per a recuperar l’orgull de ser catalans i persones lliures, que és el primer pas per a poder tenir un futur digne i pròsper.

I com ha de ser aquest projecte polític ara que molts catalans estan arribant al final de la travessa del desert? Ara que els catalans ja no tenen on dipositar la seva esperança que ha anat passant pel Parlament amb l'aprovació de l'Estatut, pel propi Estatut, pels partits polítics que ens representen, per les plataformes i entitats i que darrerament la van dipositar en els congressos d’ERC i Convergència que no han canviat absolutament res? Ara que molts catalans després de la victòria de la "horda roja" a l'Eurocopa, el manifest i la campanya "por una lengua común", el vergonyós finançament que es pactarà es senten vençuts i tenen la sensació que l’espanyolisme ens ha entrat a la trinxera després de 30 anys? La resposta de com ha de ser aquest projecte polític que lideri la nostra independència és molt senzilla i molt evident, i en el moment oportú la desvetllarem. En Jordi Pujol la coneix i en José Montilla també. Per això els preocupa i per això intenten frenar-la. I que ningú es despisti pensant que pot ser ERC.

Cal que tots aquells catalans adults que no vulguin viure en la ingenuïtat dels infants, sàpiguen que anem cap a un procés de polarització nacional entre catalans i espanyols (independentistes contra unionistes), de conflicte institucional i finalment de trencament de la legalitat jurídica vigent.

El que farà que aquest procés acabi d'una manera o una altra, és a dir, a la iugoslava (a hòsties) o la catalana del segle XXI (sense hòsties) depèn totalment de qui i com lideri i gestioni aquest procés de trencament.

Ara bé, que ningú dubti que aquest procés de divorci i trencament s'ha iniciat i que ningú es pensi que per no fer res i fer veure que no passa res (com fan els nostres líders polítics) no passarà res. Al contrari, el procés de trencament ara ja és irreversible, volguem o no.

I la qüestió cabdal és què pensem fer cadascun de nosaltres per a inclinar la balança del costat que ens convé, perquè les falses ambigüitats dels líders de CiU i les falses equidistàncies dels líders d'ERC no són més que formes d'amagar la mentida i els inconfessables interessos personals."

Josep Castany
Director General de Catalunya Acció
30 juliol 2008, Barcelona (El Barcelonès)


-----------------------------------------------------------

Vicent Partal "Sota sospita"
(post rebut a través de "Català Sempre)

03.05.2010

Aquest cap de setmana grupets de feixistes han atacat la venerable Societat
Coral el Micalet, al centre de València, i la seu del Partit Comunista del
País Valencià. Vuit dies abans havien fet mal a dues famílies que venien de
la manifestació del 25 d'abril. Són innombrables les seus del Bloc
Nacionalista que han atacat. I les de la Intersindical Valenciana i de
grups, partits i casals de tota mena. Mai no els passa res, als agressors,
de manera que, cada dia més, la democràcia valenciana es troba sota sospita.

La impunitat del grups feixistes al País Valencià és un escàndol que fa
dècades que dura.
Escapçar i controlar unes organitzacions, com el GAV, que
al cap i a la fi no deuen tenir ni cinquanta militants, no hauria de ser
gens difícil. El feixisme valencià és perfectament
documentat <http://www.antifeixistes.org/index.php>i fins i tot
dictàmens prestigiosos com el
Raxen  <http://www.movimientocontralaintolerancia.com/html/raxen/raxen.asp>s'exclamen
de la impunitat de l'extrema dreta al sud de la Sènia. Tots ho
sabem que, al País Valencià, i molt especialment a l'entorn de la ciutat de
València, l'extrema dreta actua com vol sense que pràcticament mai les seues
activitats siguen perseguides o investigades. N'hi ha prou de recordar que
les dues bombes destinades a matar Joan Fuster encara avui, dècades després,
no tenen ni un sol sospitós oficial d'haver-les posadest. Ni un.

Manant el PSOE o manant el PP, a València o a Madrid, res no ha estat
diferent per a l'extrema dreta, per al blaverisme violent. Però això,
simplement, no és normal a Europa. Ben altrament. Per això les coses que
passen al País Valencià són una indicació clamorosa, un símptoma. Una
indicació que la nostra aparent feblesa no deu ser tanta, si l'estat es
permet d'arriscar fins i tot el prestigi internacional per assegurar-se que
no canviarem de dalt a baix el país. Per tal d'assegurar-se'n a base
d'agressions constants i permanents, cada cap de setmana, amb la idea de
cansar-nos i fer que la nostra societat ens veja sempre com una font de
conflicte.

Si ells volgueren, PSOE i PP, s'acabaria aquesta impunitat i aquesta
violència permanent contra qualsevol cosa que represente el nacionalisme
valencià. Però no voldran mai. Perquè potser nosaltres no sabem que els uns
i els altres, i els de la porra i del cop de pedra al vidre, són del mateix
bàndol. Però ells sí que saben a la perfecció que nosaltres no som del
bàndol d'ells.


------------------------------------------------

De: "M.PAUMARCH" ...@gmail.com>
Data: Tue, 4 May 2010 03:36:42 -0700 (PDT)
Local: Dm 4 Maig 2010 12:36
Assumpte: [CS] Resposta: Sota sospita

Cert! PP i PSOE (i, de moment, PSC) són exactament la mateixa "cosa"
amb diferent nom. Són la continuïtat d'allò que en els anys 50 ja
teníem. El dictador es va ben assegurar de "dejarlo atado y bien
atado". O és que algú pensa que aquest aiguabarreig i politiqueig
estúpid que ens envolta és democràcia? O és, potser, que aquesta mena
de democràcia permet el feixisme...? ...


---------------------------------------

Resposta: Salvador Molins (BIC - Berga)

No oblidem que més enemic que el feixisme és la mateixa Espanya!



-----------------------------------------



LA FALSA DEMOCRACIA SOCIALISTA TOCA FONS

Primer va ser Europa, que va dir prou a un demagog i mentider com el President espanyol Zapatero, i li va exigir mesures urgents per la crisi, avui ha estat el mateix president americà Obama qui li ha estirat les orelles, i com sol  passar amb aquestes coses, quan no es fan els deures i es deixa per l’últim dia, el resultat acostuma a sortir malament, i les retallades socials seran un altra rèmora per aquest personatge. Per un altra costat, a Barcelona l’alcalde Hereu hauria de presentar la dimissió urgent pel ridícul i frau escandalós de la seva consulta de joguina.

Literatura catalana actual a Venècia

Ho reconec. La meva obra narrativa (onze llibres publicats fins al moment) és diversa i dispersa. Hi ha llibres meus a Bulgària, Mèxic, Argentina, Romania, Escòcia, França, Txèquia, Holanda, Itàlia (fins ara només a Sardenya) i ara també a la Universitat de Venècia, gràcies a una lectora de català que hi treballa i que s'ha mostrat interessada en enriquir el fons de la Biblioteca d'allí amb algunes obres meves i en fer-ne la presentació corresponent una vegada rebudes.

Com que ja les ha rebudes i com que la presentació ja s'ha dut a terme, us dono a conèixer la nota de premsa que ja circula al moodle de la xarxa Llull :

LITERATURA CATALANA ACTUAL A VENÈCIA

Aquest darrer mes d’abril la secció de catalanística de la biblioteca de la Universitat de Venècia ha ampliat el seu fons bibliogràfic gràcies a l’aportació de quatre escriptors del panorama literari actual. La donació, que ha estat fruit de la col·laboració del departament de catalanística i els mateixos autors, contribueix a augmentar el nombre de llibres en català de què disposa la biblioteca al mateix temps que permet ampliar les possibilitats de lectura d’originals en llengua catalana. Per tal de fer pública la iniciativa, dimarts passat i coincidint amb la cloenda del curs de llengua catalana, la lectora d’enguany va dur a terme una sessió presentació d’aquests autors adreçada tant als alumnes del lectorat com als de literatura catalana. D’aquesta manera, els assistents van poder conèixer algunes de les obres de l’escriptor igualadí Antoni Dalmau, com Terra d’oblit (I Premi Nèstor Luján de Novel•la Històrica 1997), Primavera d’hivern (Premi Fiter i Rossell 2004), Naugragis quotidians i L’amor de lluny; l’últim Premi 7lletres del recull Venècies la incerta topografia dels somnis, de  Mireia Companys; el també guardonat Literalment incapaç de matar una mosca (Premi Rei en Jaume de narrativa curta 2005) de Pep Elias; i algunes de les originals obres de Joan Pinyol, com Avinguda Capri (finalista del IV Premi Pere Calders de Literatura Catalana 1999), Stòitxkov i Sofia (Premi Ciutat de Vila-real de Narrativa 2002), Fi de curs a BucarestGlops.


Segons també he pogut saber les noves adquisicions bibliogràfiques van interessar molt els alumnes de català d'aquella universitat, als quals la lectora va llegir diversos fragments.

Amb paraules de la pròpia lectora de català : "els que hi eren em van dir que els havia interessat molt perquè habitualment no els parlen de literatura actual. Vaig parlar dels teus llibres i vaig llegir fragments de Stoitxkov i Sofia, Fi de curs i Glops. Vam riure amb el conte del  senyor assedegat que es menja el seu regal d'aniversari. Vaig triar fragments senzills, des del punt de vista lingüístic, per animar-los a llegir originals en català. Crec que va funcionar perquè de seguida em van demanar quan podrien consultar-los. Ara només cal que els de la biblioteca s'afanyin a catalogar-los per poder-los deixar en préstec i que els alumnes mantinguin l'interès que se'ls ha despertat i que no és poc. Tinc cinc alumnes que l'any que ve seran a Barcelona per aprendre el català! Això ja és tot un èxit!"...

LA CREACIÓ DEL MON

Apali, que avui n'explicarem una de grossa. No ens deturarem a explicar qualque contalla de les nostres contrades, sinó que ens endinsarem en un tema tan científicament profund, com la creació del món.
Si us heu pensat que hem de retreure el big bang, fred fred, si us penseu que ens hem de valer del nostre pare Adam i la nostra mare Eva... més freds encara.
El que avui fem és explicar, com Nostramo,  treu al cap a la finestra de sa casa i ho veu tot molt negre... i àpali, cap a la feina, de primer crea un estel, després el sol, després la terra... que insulsa que esdevé la terra sense la natura (pensa Nostramo) doncs vinga, a farcir-la de boscos, de rius, de valls.... . I qué són els boscos sense animalons... doncs cap a la feina, creem l'abella, la vespa, la salamandra i,  fins i tot,  un peix que no callava mai i al final Déu que li fa: Tu! calla... i ell obedient "ba callà" i així ja tenim el bacallà al mar i amb ell la sal.... i...., ep, si en voleu saber més, caldrà que l'escolteu!.

Un nou web: alcoiacomtat.cat

Uns joves de les comarques han creat un web dirigit a què les diferents entitats del territori pengen les seues activitats i així oferir una guia cultural als ciutadans.
De categoria.

Paginador



Accés de l'autor

Formulari d'accés de l'autor



Cercador per paraules

Cercador per paraules

Blocs recomanats

Vicenç Batalla

Vicenç Batalla

Vicenç Batalla

Pagesos emprenyats

Joan-Carles Ortega i Berenguer

Anotacions rizomàtiques

Joan-Carles Ortega i Berenguer

CATEGORIES DE POLEMISTES (Els Rastres del Sentit)

Roger Palà

Al darrera la nevera

Roger Palà

Una Syriza catalana: Storify

Els blocs per llistat alfabètic

Amb aquest cerca pots accedir als blocs mitjançant la lletra inicial. Si ho vols, pots veure el llistat de tots els blocs clicant a '[Tots]'.