Cercador per data

Cercador per data

« Octubre 2006 »
dl dt dc dj dv ds dg
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031          


La foto que volien evitar

Volien evitar la foto d'una marea groga per Barcelona enmig de la campanya electoral. Però han aconseguit l'efecte contrari: la foto de la inseguretat, la descoordinació i les contradiccions. La foto de Barcelona com a ciutat incapaç de garantir la seguretat i la bona marxa d'una cimera europea de ministres d'Habitatge, que segurament són els menys coneguts dels seus respectius governs. Són desconeguts, però no pas perquè la problemàtica de l'habitatge no preocupi la ciutadania, sinó per la seva manca de competències i recursos per fer-hi alguna cosa més enllà de declaracions (buides) de bones intencions.

Barcelona ha estat víctima del desastre polític de les administracions, governades totes elles pels mateixos, cal recordar-ho. Hereu, Tura, Rangel, Rubalcaba i Trujillo són del mateix partit, i malgrat això han ofert versions contradictòries. Un deia que era per motius de seguretat arran de la proliferació de col·lectius antisistema amb mètodes violents. L'altre deia que la campanya electoral no ho aconsellava. En un país seriós, la seva capital organitza cimeres europees amb garantia d'èxit logístic al marge de campanyes electorals, de partits de futbol coincidents i de quatre joves amb l'adrenalina pujada per un llença coets casolà.

Si el tema és un altre, que ho diguin. Si volien silenciar el malestar ciutadà a l'entorn d'una problemàtica complexa com l'habitatge, i evitar una manifestació multitudinària pels carrers de la ciutat, no només no ho han aconseguit sinó que ho han espatllat encara més. Un desastre.   

Enllaços recomanats

Prou especulació

V de vivienda

V de vivienda Barcelona

BCN Viu

Indymedia Barcelona

Coordinadora Raval

Xarxa progressista contra el "convergelisme"

La meva anotació ERC hauria de proclamar que respectarà el guanyador ha provocat nombrosos comentaris dels lectors, la majoria d'ells contraris a l'enunciat i, per tant, partidaris que els republicans no es mullin abans de les eleccions. Alguns lectors, però, sí que advoquen per aquest pronunciament, com a garantia que l'Esquerra de Josep-Lluís Carod i Joan Puigcercós no barrarà el pas a un President nacionalista i que vagi en la línia d'un govern amb CiU abans de reeditar un segon tripartit d'esquerres amb un President socialista perdedor a les urnes. Sempre segons hipòtesis. Fins i tot la que avui publica El Periódico, que situa el PSC 5 punts per sota de CiU.

Agraeixo la participació dels lectors, i el diàleg que s'ha obert en aquest bloc. També els que hi han reflexionat des de les seves bitàcoles. El diputat d'ERC al Congrés, Joan Puig, va més enllà en la seva rèplica Qui proclamarà el guanyador de les eleccions lamentablement serà Zapatero. També hi discrepa el militant de les JERC Lluís Pérez a Coses que és millor no oblidar. És evident, doncs, que els militants i càrrecs del partit no accepten el gir estratègic que representaria comprometre's a governar amb el que obtingui més escons. L'alcalde d'Argentona, Antoni Soy (ERC), ja em responia la nit de dilluns mateix amb Qui ha de dir amb qui pactarà? Diari republicà respon amb Respectar el guanyador? També ha escrit el membre del comitè de govern d'Unió Democràtica Josep Martorell, en aquesta anotació.

Voldria puntualitzar que, en cap cas, confonc el sistema electoral català amb un de presidencialista. Ni deslegitimo el pacte del Tinell de fa tres anys. Però una altra cosa és voler fer trampa, dient que, segons l'últim Racòmetre [pdf, de 8 planes], CiU obtindria 52 escons i el bloc PSC-ICV-EUiA, 50. Siguem seriosos. A les eleccions es presenten les candidatures que es presenten, i socialistes i ecosocialistes no van plegats en cap circumscripció, almenys en aquests comicis.

De la mateixa manera que en el seu moment van sorgir a l'entorn d'Esquerra els partidaris d'un govern CiU-ERC [Proliferen les veus pel pacte nacional], ara la sensació és que el pacte sociovergent o convergelista està dat i beneït. Això, per tant, voldria dir que ERC passarà una temporada a l'oposició. Tot dependrà del resultat de Tots Sants. Artur Mas podria governar en solitari, a l'espera de les eleccions espanyoles. I llavors veure si Zapatero obté la majoria absoluta o si necessita del suport parlamentari de CiU. El convergelisme, doncs, seria la fórmula de CiU al govern i el PSC a l'oposició fins a la primavera, per no condicionar les eleccions municipals.

Amb aquesta hipòtesi, que va guanyant força els dies previs a l'arrencada formal de la campanya, els defensors d'un nou govern d'esquerres han posat en marxa una ofensiva en favor del tripartit. El viceprimer secretari del PSC, Miquel Iceta, ja va penjar diumenge al seu diari un document amb els números del tripartit, com si es tractés d'una rèplica (potser tardana?) al monogràfic El tripartit, un mal govern de CiU.

A la bloquesfera, però, també es mouen coses a favor d'una victòria progressista. Al marge dels blocs del PSC i la JSC, activíssims aquests dies en favor de la candidatura de José Montilla [el Maresme, n'és la prova], hi ha bitàcoles que promouen el vot d'esquerres, en el seu ampli ventall partidista. El socialista i ugetista José Rodríguez [bloc], ànima de Socialdemocracia.org, posa en circulació a la xarxa un manifest blocaire perquè guanyin "les esquerres" l'1-N. S'hi ha adherit el republicà Lluís Pérez, amb Votis el que votis, vota les esquerres.

Mentrestant, els focus estan sobre les trobades de Palau entre Pasqual Maragall i Carod, a la recerca del federalisme promès, i de la qual surt el líder republicà amb un missatge equidistant. Aquest dimarts, Zapatero ha aterrat a Sabadell (a la foto) per ajudar a la remuntada montillista, que sembla més aviat una mítica etapa de muntanya del Tour de França. El pitonissu ZP pronostica una victòria rotunda del seu exministre.

Uns altres polítics provinents de la capital de l'Estat, en aquest cas l'inefable Acebes, han vingut al Principat a ajudar els seus, en aquest cas Josep Piqué. Per desgràcia, n'hi ha que prefereixen fer-li gratuïtament la campanya al PP. Mai unes sacsejades havien proporcionat tants minuts de ràdio i televisió, tantes planes en premsa escrita, i bits a la xarxa. Sacseja'm, que la campanya em surt gratis total i, a més, el victmisme mobilitzarà el meu votant ocult.

[Xavier Febrer (CpC): Acebes i Piqué escridassats.]

¿Quan entendran que el millor menyspreu és no fer-los ni cas ni fer-los el joc?



Accés de l'autor

Formulari d'accés de l'autor



Cercador per paraules

Cercador per paraules

Blocs recomanats

Enric Balaguer

A tall d'invocació

Enric Balaguer

"Dual-s. Tàpies davant de Tàpies"

Carles Bassaganya i Serra

Carles Bassaganya i Serra

Carles Bassaganya i Serra

Aquest divendres, acte inici de campanya al Ripollès. Teresa Jordà i Oriol Junqueras

Jaume Fàbrega

BONA VIDA

Jaume Fàbrega

PREMI BOTIFARRA DOLÁ

Els blocs per llistat alfabètic

Amb aquest cerca pots accedir als blocs mitjançant la lletra inicial. Si ho vols, pots veure el llistat de tots els blocs clicant a '[Tots]'.