NOSAL3 en som + de tres

Agenda ludicombativa comentada.

Consideracions de la Coordinadora per un Transport Sostenible sobre l’aeroport de la Ribera

LA COORDINADORA CONSIDERA INVIABLE L’AEROPORT

L’aeroport
que es pretén fer a la Ribera estaria situat entre Alzira i
Massalavés, a escassa distància dels nostres municipis:

 

Benimuslem

0’7 km

Massalavés

1 km

Montortal

1’4 km

Alberic

2’5 km

L’Alcúdia

3 km

Guadassuar

3 km

Alzira

4 km

Carcaixent

4 km

Benimodo

5’5 km

Algemesí

5’5 km

La Pobla
Llarga

5’5 km

Carlet

6 km

Castelló
de la Ribera

6 km

 

La
superfície que afectaria inicialment seria de 5.500.000 m2,
6.619 fanecades, amb pistes de 2.400 m de longitud i 45 m d’amplària,
més 7’5 m de màrgens, i 6 torres de 30 m. Es preveuen
fer 133 vols diaris per al 2011 i 363 al 2015, desprès d’una
ampliació. Calculen d’entrada que Benimuslem estaria sotmès
a més de 70 decibels de soroll, Montortal a més de 60
decibels i d’altres també al voltant del màxim
legalment acceptat que són 55 dB per als nuclis residencials
durant el dia. L’aeroport està traçat damunt mateix del
riu Verd i haurien entubar-lo en un tram de més de mig
quilòmetre. El cost seria d’uns 323 milions d’euros…

 

Davant
d’aquestes dades, la Coordinadora per un Transport Sostenible vol fer
públic el seu rebuig per les següents raons:

 

  1. Aquest
    projecte continua potenciant el model de transport més
    contaminant i insostenible, generador de milions de tones de CO2, el
    principal gas que està provocant l’escalfament climàtic
    i que urgix reduir si no volem convertir Espanya en un desert; amb
    l’agreujant que l’avió contamina el doble per viatger i km
    recorregut que el cotxe, i cuatre voltes més que el tren
    normal.

  2. Soterrar
    baix el ciment l’únic riu que naix i acaba a la comarca de la
    Ribera no pot ser legal ni assumible per ningú.

  3. La
    destrucció de quasi 7.000 fanecades de terra fèrtil i
    viva resulta un sacrifici inacceptable per a la comarca, el sector
    primari és el que més hauria de ser ajudat a superar
    la crisi actual, fomentant l’agricultura ecològica. La
    destrucció del territori no és progrés.

  4. No
    és una obra necessària ni demanada a la Ribera sinó,
    com altres d’aquest caire especulatiu i destructiu, de
    servidumbre
    respecte
    a València capital,
    que es projecta pensant només en els beneficis immediats
    d’uns pocs i amagant els efectes perjudicials que tenen per a la
    comarca.

  5. Un
    aeroport en una zona tan densament poblada originaria excessives
    molèsties, augmentant el trànsit motoritzat i
    empitjorant notablement la qualitat de vida dels ciutadans
    riberencs, especialment els dels municipis pròxims.

  6. L’impacte
    paisatgístic de tants avions entrant i eixint d’una vall
    xicoteta com és la Ribera Alta serà molt gran.

  7. El
    seu cost és altíssim (més de 50.000 milions de
    pts.), i en temps de crisi i atur els diners cal dedicar-los a
    projectes que creen més llocs de treball i tinguen major
    utilitat social.

  8. Un
    projecte així resulta absolutament incompatible amb la
    promoció ecoturística de la comarca, que és una
    de les millors possibilitats de desenvolupament que encara tenim.

  9. El
    projecte
    demostra un
    menyspreu total respecte a la terra, a la Natura i també
    respecte als habitants d’aquests municipis.

En
volta de les obres faraòniques: noves autovies, aeroport,
etc., el que cal fer per augmentar la qualitat de vida de tots els
riberencs és:

 

–>
Millorar el transport públic i comunicar amb ell tots els
pobles de la comarca.

 

–>
Connectar la línia de FGV amb la de RENFE pel lloc més
curt.

 

–>
Soterrar la CV-50 al seu pas pel casc urbà de la Barraca
d’Aigües Vives.

 

–>
Soterrar els passos a nivell sobre les vies fèrries en totes
les poblacions.

 

–>
Fer una xarxa de carrers/camins/carrils per a bicicletes i vianants
que unixca tots els nostres municipis.

 

–>
Unir el camí de Berca, d’Algemesí, que acaba en la ITV,
amb el Mercat d’Abastos d’Alzira mitjançant una passarel·la
senzilla d’uns 3 m d’amplària

sobre el riu Verd.

 

–>
Completar la Via Verda per les motes del Xúquer per unir la
Ribera Baixa i la Ribera Alta.

 

–>
Completar la Via Verda Ribera-Safor per on anava l’antic trenet des
de Carcaixent fins a Tavernes almenys.

 

–>
Plantar barreres denses de vegetals autòctons per absorbir el
soroll i reduir la contaminació entre els barris perifèrics
i les carreteres perimetrals.

 

–> Etc.

 

COORDINADORA PER UN
TRANSPORT SOSTENIBLE

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.