Ulisses20

Bétera, el camp de túria

Escola Gavina: publicitat (3)

Captura de pantalla 2015-02-04 a les 0.47.48

La lectura és una de les activitats bàsiques a l’escola. A Finlàndia, els alumnes comencen als set anys, l’aprenentatge lector. Als nou, ja són els millors lectors del continent. Potser és un titular fàcil, però també és un toc d’atenció a la nostra escola. No podem sinó millorar allò que fem, nosaltres. Ells poden oferir-nos més titulars, per exemple, que el 40 per cent de la població té com a activitat preferida la lectura. El 40 per cent. No vulgueu preguntar quin és el nostre, el nostre percentatge de lectors en potència, o de persones que tinguen la lectura com a activitat preferida en el temps lliure.

Hem convidat el professor Enric Queralt a parlar-nos de la lectura. A animar la nostra escola a llegir. Serà ell qui obrirà les jornades d’hivern d’Akoe, en unes hores. En 17 hores, exactament, a l’AUMA de Picassent. La lectura és cabdal i, sobretot, és cabdal identificar les dificultats lectores dels nostres alumnes. Un altre titular d’impacte fóra: ‘els xiquets que pateixen dificultats a primer de primària ho arrossegaran tota la vida, si més no durant la vida escolar, que no és ni curta ni minsa. Doncs, malgrat aquesta sentència, som molt pocs els mestres que sabem què cal fer, quan apareixen dificultats lectores en els nostres alumnes. Com a molt, diem: que llegesca més. Que entrene més. Però com?, si té tanta dificultat, no voldrà entrenar ni un minut, res no el torbarà tant com provar de llegir, si no pot. Doncs no penseu que sabem gaire res més, què caram podem fer i tota la pesca… Bé, n’hi ha que sí, n’hi ha que en saben i van orientant els mestres.

Preparant la presentació del professor Queralt he descobert el mètode Glifing, un mètode per fer un bon entrenament lector quan n’hi ha dificultats, un mètode de la mestra, mare i empresària Montserrat Garcia. M’ha deixat impressionat. Però d’aquest mètode en parlaré en una altra ocasió.

Llegir més enllà de les lletres‘ d’Enric Queralt,  és un manual entusiasta per animar-nos a la lectura, a potenciar la lectura a l’escola, a l’institut, a la vida. Nosaltres l’hem convidat a obrir les jornades perquè també considerem que, sense la lectura, els xiquets perdran un món de possibilitats extraordinari, entre més, la capacitat de comprendre’l, un món complex i necessitat de bons lectors. De comprendre molt del que necessitaran a la vida, fins i tot quan deixen l’etapa d’estudiants.

Ara ja falta menys, molt menys per començar les jornades de l’escola de mestres. #400 n’hi ha apuntats. O gairebé #400.

 



Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.

Aquesta entrada s'ha publicat dins de General per adasi | Deixa un comentari. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent