DIARI DEL CIRC

PER MARCEL BARRERA

5 de maig de 2016
0 comentaris

Elogi al Mercat de les Flors (La Casa de la Dansa)

El sector del circ es lamenta des de fa anys i amb raó de la falta d’espai a les cartelleres dels grans equipaments com el TNC, el Liceu o el Teatre Lliure. En aquesta queixa permanent hi ha una excepció: El Mercat de les Flors. L’anomenada Casa de la Dansa ha mostrat els últims anys una sensibilitat especial i s’ha convertit en l’únic gran equipament de la ciutat en visibilitzar el circ i posar-lo en un lloc destacat de la seva programació.

Cal felicitar tot l’equip de direcció i, en concret, al seu director, Francesc Casadesús, que en una recent roda de premsa va dir que el cicle El Circ d’Ara Mateix, celebrat entre el 14 d’abril i l’1 de maig, és “la nostra manera de mostrar que estimem el circ i que ens importa i volem contribuir a la seva difusió”. “És difícil d’entendre -va afegir Casadesús- com el circ, que té una relació amb el públic més amable que la dansa, no és habitual a Barcelona. Penso que té a veure amb el desconeixement, perquè aquí [Mercat de les Flors] sempre en programem i sempre ha tingut una resposta excel·lent”.

El cicle ens ha permès descobrir a Barcelona l’excel·lent i sorprenent espectacle Le Vide, amb Fragan Gehlker (corda aèria) i conèixer els nous espectacles inTarsi, de la companyia Eia; i Sapiens Zoo, d’Animal Religion, dirigit per Quim Girón. Aquests dos últims espectacles de companyies catalanes van omplir les graderies de la sala MAC, amb capacitat per a 500 persones; i de la sala OM, amb capacitat per a 220 persones.

Hi ha alguns aspectes al meu entendre a millorar: la curta programació (només  quatre espectacles) i un dels espectacles –La Cosa, de Claudio Stellato- molt interessant però que poc té a veure amb el circ. El nom del cicle, El Circ d’Ara Mateix, també grinyola i fa mal a les orelles ja que és molt excloent amb altres manifestacions del circ.

Casadesús ha fet entrar el circ a la Casa de la Dansa i ho ha fet de manera coherent amb la línia artística de l’equipament, sense trencar res, acostant els dos llenguatges (circ i dansa) a través de laboratoris, produint espectacles de qualitat i tenint en compte agents importants del circ a Catalunya com La Central del Circ o el Centre de les Arts del Circ Rogelio Rivel.

 

 


Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s’apliquen la política de privadesa i les condicions del servei de Google.