Pel que sembla, quan Navantia va deixar l’associació amb l’empresa francesa DCNS fou, entre altres coses, perquè s’esperaven alguns negocis multimilionaris en la venda de submarins. Un dels més sucosos, era amb Austràlia. I ara ja s’ha acabat la incertesa. Austràlia construirà, sota patent francesa, dotze submarins per un preu de més de 34000 milions d’euros. De manera que esl francesos estan d’enhorabona, amb la venda de submarins. L’espanyola Navantia també concursava, però la van descartar el 2014, quan començaren els problemes dels submarins de la sèrie 80.
El que pot passar d’ara endavant és que les drassanes australianes esdevinguen noves competidors per a les espanyoles i aquestes no només acaben sense vendre submarins sinò que pot ser els hauran d’acabar comprant. Un altre negoci rodó de les grans empreses espanyoles d’aquelles que donen un gran prestigi només amb la seua proximitat.
Més al nord, a l’Aràbia saudí, encara s’hi està construint l’AVE de la Meca a Medina que travessa el desert però que no se sap com fer per evitar que les vies queden soterrades per l’arena. I si no hi ha cap contratemps, SACYR acabarà l’ampliació del canal de Panamà (quina gràcia, que estiga precisament allà, el canal). Però com ja va tindre problemes en el seu dia per tractar d’augmentar el preu de l’obra i no li ho van deixar fer, no sé com acabarà la operació. Molt em tem que ho acabarem pagant tots. És el costum. Com el CASTOR, pose per cas.
Us ha agradat aquest article? Compartiu-lo!