Correu Blocs | VilaWeb.cat
Esquí de muntanya, alpinisme, escalada i excursionisme
Per Albert Gómez

El dimecres 19, un trio de randonnées tenim el privilegi de sortir a tastar la neu que ha caigut els darrers dies. Aquest any sembla que l’ element blanc no es fa pregar tan com d’altres anys i ha impregnat els Pirineus de manera generosa. Sortim d’ hora en Martí l’ Àngel i jo, sembla ser que el mosso ha agafat febrícula d’ última hora i ha estat baixa presencial.

Bicicorriols | Esquí de muntanya, alpinisme, escalada i excursionisme | diumenge, 9 de febrer de 2014 | 22:40h

Se'm presenta un altre dimarts festiu, prèviament acordat i de plena connivència amb en Martí. Hem triat aquest dia perquè les previsions de dilluns i dimecres no eren gaire bones. Hehe... El company s'ha posat d'acord amb uns vells i allunyats amics que ara viuen a muntanya per fer plegats l'escapada. Han triat la vall de Núria i ens ofereixen el bitllet del cremallera. Molt agraïts!

Bicicorriols | Esquí de muntanya, alpinisme, escalada i excursionisme | dimecres, 5 de febrer de 2014 | 22:04h
Per Pep Famadas

Som diumenge i no pedalo amb els companys, toca família. Som al Mas Corbella, una casa de turisme rural molt recomanable, ben situada, en un racó de les muntanyes de Prades, al municipi d'Alcover. És mig matí i no he portat ni btt, ni flaca, ni tals sols roba d'esport per trotar una mica. La Glòria sí que n'ha dut i ja fa estona que trisca per aquests verals. Només em queda caminar, mentre la resta de família ja es distreu.

Bicicorriols | Esquí de muntanya, alpinisme, escalada i excursionisme | diumenge, 2 de febrer de 2014 | 19:53h

Amb l’Enric i en Joan ens llevem ben d’hora, ben d’hora, ben d’hora per fer cap a l’Arieja i aprofitar la jornada fent una de les activitats, que més ens agrada.

Quant per fi estem pujant el coll de Puimorent, els núvols tapen tots els cims i no té pinta de millorar. Parem el cotxe al boral i repensem la jugada... decidim fer mitja volta i provar sort a la zona del Puigmal, tot i que no té gaire neu, com a mínim allà sembla que el temps està més o menys destapat.

Bicicorriols | Esquí de muntanya, alpinisme, escalada i excursionisme | diumenge, 19 de gener de 2014 | 20:58h

A les vuit em recull en Martí. Túnel de Parpers. El Vallès. El Congost. La Plana de Vic. Boira al vessant sud de Bracons. Bellmunt ni es veu. No clissarem res de res. Sortim del túnel. Vall d'en Bas. Ostres! Cap amunt tot és més aclarit. Sol. Quina sort. Passem Les Preses. El Mallol i Sant Privat. Fondalada del Gurn. Tot moll, humit. Fred. Aparquem a la zona d'esbarjo. Ni una ànima. És dimarts feiner. Ens canviem. Preparats talment un rogaine. Amunt.

Bicicorriols | Esquí de muntanya, alpinisme, escalada i excursionisme | diumenge, 22 de desembre de 2013 | 21:51h

Passats gairebé quinze anys, el dimarts 17 vaig -en Xarli també-  tornar a trepitjar el cim del Roc Melé amb esquís. Fou exactament el 23 de gener de 1999, juntament amb en Carles, en Xarli i en Max. Fent un xic de memòria, va ser el dia que vam aprofitar, un cop acabada l'excursió, per comprar els arvas al Pas de la Casa i també la cera per les pells, doncs aquell dia se'm feien uns pans a les soles com rodes de molí i entre això i el pes d'esquís i botes, que aleshores no eren pas plumes, almenys arrossegava cinc o sis quilos per cama. Tot s'hi valia, però. Erem mamellons.

Bicicorriols | Esquí de muntanya, alpinisme, escalada i excursionisme | dissabte, 21 de desembre de 2013 | 11:22h
Per Enric Subiñà

Enguany la temporada d’esquí de muntanya ha començat molt bé. Les copioses nevades de mitjans de novembre ens va deixar el Pirineu curull de neu, sorpresivament des del Canigó fins a l’Aragó. L’any passat, a banda d’una nevadeta per les mateixes dates, fins a mitjans de gener no es va poder començar la temporada en el Pirineu Oriental.

Bicicorriols | Esquí de muntanya, alpinisme, escalada i excursionisme | divendres, 1 de novembre de 2013 | 23:02h
Per Andreu Calvó

Son dos quarts de set del mati i una agradable veu, “que se levanten, però yaaaa” ens desperta de cop al pàrquing de la Pradera d’Ordesa. Amb en Marti vàrem sortir el dia abans al vespre, i vam arribar molt tard a aquest meravellós paratge del Pirineu. Es admirable la cura que tenen del entorn als gestors del Parc, poden tenir maquines treballant a la llera del riu, cents de cotxes, vehicles que circulen per les pistes deixant un fumera molt ecològica, però  dos desgraciats que volen dormir al costat del cotxe son despertats de males maneres, perquè, segurament, alteren l’equilibri natural del Parc, Quins Collons¡¡¡¡

Bicicorriols | Esquí de muntanya, alpinisme, escalada i excursionisme | dimarts, 15 d'octubre de 2013 | 13:59h
Per Enric Subiñà

Tot just iniciada la tardor, amb poc fred, buscàvem una nova sortida a la muntanya. Mica en mica tenim el país trillat, però sempre es pot trobar alguna variant que pot fer diferent la sortida que ja s’havia fet temps enrera. Com que habitualment intentem sortir de bon matí per tornar a la tarda, el Pirineu i Prepirineu Oriental sembla que se’ns ha fet petit. L’opció per aquell dimarts era anar al Pedraforca i fer els dos Pollegons, acompanyats del Calderer.

Bicicorriols | Esquí de muntanya, alpinisme, escalada i excursionisme | diumenge, 6 d'octubre de 2013 | 19:33h

L’Andreu en Ferran i jo deixem el cotxe a l’aparcament de l’estació de Vallter i a bon ritme ens dirigim al famós Coll de la Marrana, tot seguit comencem a flanquejar de forma ascendent la falda del Bastiments,  direcció la  collada de Comamitjana. En un tres i no res remuntem fins el pic de Fresers (2836m), que serà el primer cim de la jornada, per baixar tot seguit fins el Portell dels Gorgs. Tenim el pic de l’Infern a tocar, però nosaltres baixem tot flanquejant per una tartera direcció un collet ( 2686m) penjat sobre els estanys de la Coma de l’Infern.

Bicicorriols | Esquí de muntanya, alpinisme, escalada i excursionisme | dimecres, 29 de maig de 2013 | 12:04h
Per Andreu Calvó

Després d’un divendres inoblidable, de rauxa, alcohol i xerinola. Tres del grup d’inadaptats, decidim marxar diumenge cap a Andorra, a  gaudir d’aquesta temporada de neus, i seguir disfrutant d’aquesta forma d’aigua solida tant semblant a la que divendres veiem dins dels gots.

Bicicorriols | Esquí de muntanya, alpinisme, escalada i excursionisme | dimarts, 19 de març de 2013 | 22:43h
Per Enric Subiñà

Com era habitual aquell any les sortides a la muntanya les feia entre setmana. Aquella, però, no fou possible coincidir amb el Martí, company habitual en aquell tipus de sortides. Aquell cop vaig quedar amb el Jaume Querol, que aquell dia no treballava i va poder venir. El darrer cop que havia fet esquí de muntanya ho vaig passar molt malament amb les botes, i el cert és que em feia cert respecte que em tornés a passar. Per això vam triar una ruta no gaire llarga i, sobretot, voltant el lloc de sortida, per si de cas comencés a molestar més del suportable poguéssim baixar fins al cotxe. La tria fou Vallter, aprofitant la gran llevantada que els dos dies anteriors havien deixat gruixos de més d'un metre en una zona que fins aleshores gairebé no havia vist neu, ja que tots els fronts de l'hivern habien vingut del nord, acompanyades de forts vents.

Bicicorriols | Esquí de muntanya, alpinisme, escalada i excursionisme | dimecres, 13 de març de 2013 | 16:53h

Dijous, al Casal, en Martí i l'Àngel decidíren d'anar plegats a fer una esquiada l'endemà divendres. En Martí també deixà obert el diumenge per tornar a esquiar. Vaig pensar que, havent encetat la temporada al Matagalls el dissabte anterior després de dos anys, ja duia l'embranzida i el cuquet a dins. Així doncs, plegades les veles de la botiga el dissabte al migdia, vaig fer un moç i vaig acompanyar el capi Raül a estirar les cames durant dues hores amb la btt per Llavaneres i la Cornisa.

Bicicorriols | Esquí de muntanya, alpinisme, escalada i excursionisme | diumenge, 10 de febrer de 2013 | 21:39h
Per Enric Subiñà

Enguany no va començar a nevar “en serio” fins a inicis del mes de gener, tot i que les nevades sempre van venir acompanyades per fronts del nord, amb el que gran part de la neu va caure al Pirineu Occidental i, en menor mesura, a l’Oriental, sempre acompanyat de forts vents. Teníem ganes d’estrenar la temporada d’esquí de muntanya, tot i que en Martí ja havia fet alguna sortida però sempre aprofitant la neu de les pistes d’esquí.

Bicicorriols | Esquí de muntanya, alpinisme, escalada i excursionisme | dilluns, 4 de febrer de 2013 | 10:47h

Sortim de la Font dels Passavets  i anem pujant tot serpentejant pel camí senyalitzat que passa a tocar de l’avetar i es dirigeix cap el cim del Turó de L’Home. Un cop al coll Pregon la vista sobre el Vallès i la nostra serralada del Litoral és una meravella i gaudir d’aquests moments de pau i solitud a tocar de casa es un veritable luxe. L’aire fred i insistent no ens deixa parar gaire estona i ens obliga a fer camí tot seguit  per tal de rematar la feina i acabar de fer cim.

Per Enric Subiñà

Una altra setmana esperant poder gaudir d'un dia per anar a la muntanya, esperant la neu per fruir de la muntanya hivernal, una neu que de moment tan sols abraçava el Pirineu Occidental. A prop de casa, en els Pirineus de llevant, la neu no havia caigut amb abundància, i ens havíem de remuntar al novembre per trobar la darrera nevada important. Des d'aleshores, un potent anticicló que ens va abraçar tot el principi d'any, amb altíssimes temperatures per les dates, va provocar la fosa de la neu que quedava, deixant aquest espai amb neu testimonial.

Bicicorriols | Esquí de muntanya, alpinisme, escalada i excursionisme | dijous, 20 de desembre de 2012 | 19:14h

Amb l’Enric fem cap a L’Horta de Sant Joan, per fer dos dies de caminades pel Port. Em fa especial il•lusió,  ja que per part meva és la primera vegada que el visito i ja fa molts anys que ho tenia pendent.

Dimarts 4

Fem amb el cotxe cap a l’àrea recreativa de la Franqueta, tot passant per sota de les imponents moles de conglomerat anomenades Roques de Benet.
Bicicorriols | Esquí de muntanya, alpinisme, escalada i excursionisme | dijous, 15 de novembre de 2012 | 11:19h

Aprofitant un descans d’entre setmana, fem cap a Vallter per gaudir de la primera nevadeta de la temporada. Comencem a caminar direcció al coll de Mentet tot remuntant per la vora del torrent. Del coll estant disfrute’m ja de les espectaculars vistes que tindrem al llarg de la jornada. Ja que tenim un dia clar i lluminós i podem divisar una bona part de Catalunya. Parem una estona a repassar el que veuen els nostres ulls i podem observar paratges tant distants com el Canigó, Montserrat, el Montnegre, Collserola i també distingim el golf de Roses, les Alberes... etc...etc. És fantàstic...

Bicicorriols | Esquí de muntanya, alpinisme, escalada i excursionisme | dimecres, 17 d'octubre de 2012 | 22:02h
Per Enric Subiñà

Des d’inicis d’estiu que havíem parlat amb el Martí de buscar un parell de dies per anar a fer alguna sortida al Pirineu. Ell proposava fer tots els tresmils de la zona del Mont Perdut (des del Gabietú a la Punta de las Olas), exceptuant els dos Astazús que queden una mica allunyats. A tal efecte calia fer un bívac d’alçada, segurament a prop del Marboré. L’idea era sortir de bon matí de l’aparcament d’Ordesa per enfilar per les “clavijas” de Salarons cap el Gabietú i d’allí el Taillon, Casc i seguir la cresta fins Cilindre. D’allí Mont Perdut fins la Punta de las Olas i baixar al coll d’Añisclo i circ de Soaso fins l’aparcament. Havíem comptat unes 20 hores per fer tot el recorregut.

Bicicorriols | Esquí de muntanya, alpinisme, escalada i excursionisme | dissabte, 29 de setembre de 2012 | 10:51h

Anem al Pedraforca amb la idea de fer els dos pollegons i també el Calderer grimpant per les seves canals equipades, tot fent una volta circular molt espectacular de gran bellesa i  a l’hora molt divertida. Amb aquesta idea prefixada comencem a caminar des del bucòlic Refugi Lluís Estasen direcció a la canal del Verdet. Un cop a l’ esmentada canal guanyem alçada ràpidament, fins arribar a la seva part més dreta, que grimpant una mica ens portarà fins la cresta cimera.